zondag 22 april 2012

Verkooptalent.



Afgelopen vrijdag was er een demonstratrice van Provamel bij ons in de winkel. Eén vd producten die ze ging promoten was de nieuwe tofusnippers. Van te voren ontvingen wij alvast een proefpakket.
Nou, zei mijn baas, jij houdt toch zo van koken?
Goed, ik moest er dus iets mee. Ze zijn bij mij thuis niet zo blij zodra het woord tofu valt, maar ze kennen het eigenlijk ook niet echt.
Die enkele keer dat wij geen vlees/vis eten hoef ik namelijk niet perse een andere eiwitbron/vleesvervanger in mijn gerecht, dan eten we gewoon lekker veel groente.

Mijn gedachten gingen direct uit naar een Thaise curry, lekker veel smaak om evt de tofu te camoufleren.
Dit bleek echter niet nodig: de tofu had nl. helemaal géén smaak. Compleet smakeloos (dit is een compliment), hoogstens misschien naar eetpapier.
Ooh, zei mijn man die vaak in China tofu eet, dan is er nog wel structuur.
Ook niet dus, het was gewoon een bakje niets.
Koud/rauw (?) doet het aan gekookte, geplozen kipfilet denken, zonder kipsmaak. (ideetje voor salade/spread)
Warm verdwijnt het eigenlijk in het geheel als een soort zuivel, cottagecheese of zo.
De curry was prima lekker (ongeacht de tofu), maar vooral door de aubergine niet echt fotogeniek, beetje grauwgrijs.

Toen ik verslag uitbracht bij mijn baas was hij blij dat ik niet de demonstratrice was want of smakeloos nou echt een verkoopargument is.....?

Vegetarische groene Thaise curry

1 bakje tofu snippers (provamel)
1/2 rode paprika, in blokjes
1 aubergine, in blokjes
1 courgette, blokjes
1/2-1 stronk broccoli
ui, gesnipperd
teen knoflook, gesnipperd
1 à 2 eetlepels groene currypasta (bijv. Koh Thai)
1/2 rode peper zonder zaadjes, aan 1 stuk
limoenrasp v 1 limoen
djeroek poeroet blaadjes
water 1 beker-1/2 liter afh. hoe dun je het wilt
1/2 groentebouillonblokje
2x zakjes kokoscreme (Conimex)
olie
sap naar smaak 1 limoen
zout
paar lente uitjes, gesnipperd

Bak de blokjes aubergine bruin in de hete olie. Voeg de overige groenten toe beh. de lente ui en roerbak lekker mee.  Voeg ook de kruiden toe en de kokoscreme met een beker water. Laat lekker pruttelen tot de groente gaar maar niet pruttig is. Vis de rode peper eruit voor het te pittig wordt.  Als het te droog wordt evt. nog wat extra water. Op smaak maken met zout en limoensap. Warm de tofusnippers mee. Snipper vlak voor het serveren de lente ui erover. Lekker met rijst. Voor niet vegetarisch kan er ook witte vis en vissaus (nam pla bij)

4 opmerkingen:

  1. nou ben ik wel erg benieuwd wat de demonstratirce er nu van vond, van dat samkeloze gedoetje. Ik krijg de indruk dat je het net zo goed niet had kunnen toevoegen? Of had het toch wel een toegevoegde waarde?
    Prettige week, groetjes Stef

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor mij had het dus geen extra waarde, maar als je altijd vegetarisch eet heb je wel een bron van eiwitten nodig. Gr, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi een bakje niks...
    Curry is inderdaad ook heerlijk zonder die extra rommel, gelukkig.
    Als we mensen hebben die ik niet goed ken, is curry altijd prima.
    Maar inderdaad voor vegetariërs is het een mooie bron van eiwitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dat snap ik, van die eiwitten, maar het smakeloze was dus niet nodig voor de smaak zeg maar;-)

    BeantwoordenVerwijderen