donderdag 1 oktober 2020

Ondertussen...

vijgentaart

Even slikken, mijn laatste post is van 20 juni... dat is pré zomer!!!! 
Niet echt geheel bewust, kwam er gewoon niet van. Waarschijnlijk omdat ik weer last kreeg van een zeurende arm en dacht dat ik misschien wel teveel computerde.... 
Deze week werd duidelijk dat het daar niet aan heeft gelegen: ik heb wederom een frozen shoulder. Paar jaar geleden aan de linkerkant, nu mijn rechter. 
Komt vaker voor maar in slechts klein percentage, Soms denk ik zelfs dat mijn linker ook weer gaat opspelen, maar dat schijnt echt zeldzaam te zijn (me?) Omdat ik rechts ben is het deze x belastender, voor werk, huishouden, nou ja gewoon bij alles. Met fysio mijn tijd maar weer uitzitten. Staat periode van 2-3 jaar voor, vorige x was ik klaar na 6 maanden, ga ik nu weer voor... 

Ondertussen...
gebeurde er natuurlijk genoeg. We gingen niet voor ons 25 jaar huwelijksfeest als gezin naar Griekenland, deels wegens covid, deels anders. We verschoven de datum tot buiten de schoolvakantie en gingen met z'n tweetjes, zoals we ooit begonnen! Tussen de rode zones laverend naar La Douce France, Ardeche en Bourgogne, heerlijk. Plannen voor herfstweekend Krakow zijn ook in de koelkast gezet, we lonken nog wel naar wederom een oud/nieuw in Frankrijk. 
Time will tell. 
 


Ik bakte hier en daar een taart (Griekse bikinibody was toch niet meer nodig), kookte wat en genoot van onze tuin. Als uitstapje gingen we soms picknicken op het strand, zelden echt uit eten. Ik merkte wel dat door de covid buitenshuiselijke activiteiten eigenlijk compleet stil vielen, gevalletje cocooning, ook niet erg. De kamerbewoners kwamen spaarzaam thuis, zeer bewust van geldende voorschriften, maar daarom pakten we culinair extra uit als ze wel kwamen. 












Mijn husband moest vlak voor onze vakantie voor zijn werk naar oranje Rusland, met bijbehorende quarantaine bij terugkomst. Gelukkig niets aan de hand, maar 2 achtergebleven collega's hadden minder geluk en werden wel besmet. 
Zonder erge verschijnselen, maar verplichte zelfquarantaine in Rusland is geen pretje! 
Onze jongste is na een bijzonder uitpakkend tussenjaar gelukkig begonnen met zijn studie Kunstmatige Intelligentie aan de VU in Amsterdam (net als oudste in Utrecht), jammer genoeg vanwege covid alleen digitaal onderwijs. Balen, hoopte dat hij lekker het studeren ingezogen zou worden. Vooralsnog is hij gelukkig zeker enthousiast en actief. Nu nog op kamers! 

Mijn werk verhuisde wegens grote verbouwing tijdelijk naar een nabij gelegen winkelpand. Grootste drama's (35+C binnen) heb ik dankzij onze vakantie gelukkig gemist. Volgende week verhuizen we alweer terug naar een spic/span winkel, zwaar benieuwd. Vanaf nu mèt airco tenminste... 

Zal proberen weer wat regelmatiger te posten, mits mijn schouder meewerkt.
(merk dat mijn computerprogramma ook veranderd is, niet ten goede 😕) Eerst maar over onze 2e honeymoon, toen het nog lekker warm weer was...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten