maandag 27 april 2020

Queen of the House



Dat was 'm dan: Woningsdag 2020!
Buitengewoon bijzonder. Zeker de afgelopen 10 jaar stond ik op deze dag van de vroege uurtjes op de lokale Koningsdagmarkt in een paar uur heel veel taartjes te verkopen.
Ieder jaar een megasucces.
Maarrr: ook megadruk met zeker 3 dagen nonstop bakken, heel ongeorganiseerd vaak tot in de late uurtjes.
Na Koningsdag was ik dan ook compleet gevloerd.

Mixed feelings dus: jammer dat het dit jaar niet kan (hou van tradities), maar het scheelt ook wel een hele hoop werk zo'n Woningsdag…
Heb nog heel even serieus overwogen taart va huis aan te bieden, als afhaal.
Geen idee of dat überhaupt zou mogen (lokale noodverordening), maar sowieso ook al snel zelf verworpen.
Misschien zou ik er nog steeds megaveel werk van hebben, terwijl een groot deel van de verkoop/kontaktcharme toch zou wegvallen.
Heb nog wel even voor de grap contact gezocht met de mensen waar ik altijd op de stoep mocht staan, of ze vooral een plekje voor mij wilden veiligstellen. Voor jou altijd, zeiden ze. Aah. Zou bijna taart gaan brengen.


Nu dus een uiterst relaxte dag gehad.
Thuis de Queen uitgehangen, zou er bijna aan kunnen wennen:
lekker uitgeslapen, Nederlandse 3kleur fruitig ontbijtje, toen naar de bakker voor een oranje tompouce...eh, stop...
Eindeloze rij!
Onverrichter zake terug naar huis. (hadden nog een pak zelfmaak tompoucen, guily pleasure).
Op intelligente theevisite bij buurtjes verderop en vervolgens lekker gerommeld in de tuin met ter afsluiting een relaxed drankje in de zon.
Allemaal heel koninklijk. (werd alleen niet aldoor op mijn wenken bediend)

Ik had natuurlijk toch best een typische Oranjetaart kunnen bakken, maar Coronakilo's vermijden blijft toch wel een idee. (hoewel we niet naar het strand kunnen). Ook had ik al net de 1e rabarbertaart vh jaar gebakken waar ik bijna als enige doorheen moet eten.
Geen extra taart dus.
In de supermarkt had ik mooie oranje snackpaprikaatjes gespot, leuk om als hartig hapje te vullen.
Meestal met geitenkaas, maar nu eens als tuna melt.
Beetje vreemd, warme tonijn uit blik, maar met de juiste kruiden wel lekker!
Extra lekker met een beetje peperkick, spicy tuna melt.
Ook heel goed passend voor Woningsdag, niet zoet, maar hartig.
Dit jaar is alles gewoon een beetje anders!!!

 
Tuna Melt snackpaprika's

doosje gekleurde snackpaprika's
1 grote sjalot, gesnipperd
1/2 zacht blokje Mon Chou/ 1 grote schep Philadelphia
1 el mayonaise
1 blik tonijn op olie, afgegoten
handje peterselie, gesnipperd
1 teentje knoflook, geperst
1 snufje oregano
(1 rood pepertje, gesnipperd)
1 kneep ketchup
1 grote hand geraspte kaas
peper/zout


Verwarm de oven op 200C.
Snij de paprika's in de lengte doormidden zodat er 2 bootjes ontstaan.
Verwijder voorzichtig de zaadlijsten, laat het kroontje zitten.
Leg de bootjes in een ovenschaal en verwarm ze 10 min.
Maak de vulling door de ingrediënten door elkaar te roeren.
Vul de bootjes en plaats nog 10-15 min. in de oven tot de paprika beetgaar is.
Eet lauwwarm of koud.










2 opmerkingen:

  1. Wat een superleuk jurkje heb je aan. En Wat ziet alles er heerlijk uit : )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nicole, leuk dat je mijn blog bezoekt! Zie nu pas je comment. Het jurkje is zeker leuk, ooit uiterst goedkoop in de uitverkoop gekocht op een citytrip Brussel. Jaren spijt gehad dat ik ook niet nog een andere kleurvariant had gekocht.
      De paprikaatjes zijn echt een ideaal feesthapje en ook lekker hanteerbaar ivm morsen. Groetjes, Gerry

      Verwijderen