maandag 26 november 2012

Een bloemetje voor mijn 200-ste blogpost!!!!!!!

Een bloemetje voor mijn 200-ste blogpost!!!!
 
Bloem?

Eigenlijk stond het afgelopen zondag al op de planning, maar door Sint-voorbereidingen/werken en huishoudelijke chaos heb/maak ik nu pas tijd voor mijn 200-ste blogpost!!!!
In iets meer dan 2 jaar tijd betekent dat ongeveer 100 post's per jaar. Hoe kan een mens zoveel bij elkaar zwammen?
Dat vraagt om taart en een tijdje terug heb ik het perfecte feest taartje/cupcake gemaakt!


Namelijk: een basiscupcakeje versierd met gesuikerde minimarshmallows.
Niet zelf bedacht natuurlijk, maar gejat van Amerikaanse blogs waar dit 'Chrysanthemum Flower' wordt genoemd! (chrysant dus)
Bij de Jumbo had ik zakjes mini-marshmallows gevonden en speurde het net af naar mogelijke toepassingen. Nou die zijn er te over, leeuwen, ijsberen, egels en nog veel meer.
Ik viel voor deze bloem, super easy met een spetterend resultaat.

blauw= lichtblauw
rood=fuchsiaroze
blauw+rood=donkerpaars
Wat heb je nodig: een zakje mini-marshmallows (vaak roze/wit gemixed, ik gebruikte alleen de witte) en gekleurde suiker.
De suiker kun je in kook en webwinkels in allerlei kleuren kopen, maar ik besloot het zelf te maken.
Een geslaagd experiment. Ik mixte extra fijne tafelsuiker met een paar druppels voedingskleurstof. Niet te nat maken!
Goed mengen en een nachtje laten drogen. De volgende dag met de achterkant van een lepeltje weer los wrijven tot kleine korrels. Et voila!
De minimarshmallows knip je met een schaar in de diagonaal doormidden, de kleverige snijvlakken dip je in de gekleurde suiker. (of gooi gewoon alle stukjes in het bakje en roer).
Besmeer een cupcakeje met botercreme/mascarpone etc. en steek er alle 'bloemblaadjes' in ringen in.


Van een paar 'blaadjes'kun je ook schattige kleine bloemtjes maken: smelt een beetje witte of bruine chocolade en druppel een paar druppels op een bakpapiertje. Steek 4 of 5 'blaadjes' met de botte kant in de chocoladedruppel en laat opharden. Leuk als decoratie op taart/toetjes en cupcakes!


Gezellig toch, samen met een tiramisu-cupcakeje (ook erg lekker).

Uitgebreid filmpje op Youtube HIER
Sneeuwpop HIER
Egel HIER


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten