vrijdag 23 november 2012

Winter-wrap




Eén vd familie-favorieten is een chili-wrap (chili con carne in een wrap met rauwkost en kaas), afgelopen week heb ik er een herfstige variant op gemaakt.
Met wat gehakt en best veel restjes wintergroenten die ik in huis had verzon ik iets waarvoor ik in ieder geval niet naar de winkel hoefde èn de kast wat leger werd.
Echte winterkost door het gebruik van pompoen, spitskool en linzen, een smakelijk geheel.
De kinderen voegden net als normaal sla, tomaat, geraspte kaas en zure room toe, zelf vond ik het erg lekker met verkruimelde geitenkaas en peterselie en rucola.


winter-wrap

1 redelijk grote ui, gesnipperd
300-500 gr. rundergehakt
klein blikje mais (200 ml)
1 part pompoen (1/8e of zo), ontschild en in kleine blokjes
1/4 rode paprika, in blokjes
1/4e spitskool (of andere koolsoort), in reepjes
2 blikjes linzen, afgespoeld, uitgelekt
snufje tijm (1/2e tl?)
snufje vlees/gehaktkruiden
1 tl komijnepoeder
snufje chilipoeder (bepaald pittigheid)
1 teentje knoflook, gesnipperd
zout/peper

Fruit de ui, paprika en pompoen in een beetje olie tot een beetje zacht. Bak dan het rundergehakt, de kruiden en de knoflook mee. Voeg de spitskool toe.
Regelmatig omscheppen tot de spitskool zacht is geworden, 5 min? (andere kolen duren langer). 
Evt. een paar eetlepels water toevoegen. Warm de linzen en de mais mee en maak op smaak met zout/peper. (misschien klein scheutje (balsamico)azijn voor frisheid?)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten