maandag 14 februari 2011

Nieuwe serie MASTERCHEF BBC v.a woensdag 16 febr. 2011 (ipv start donderdag)


Ik heb al eerder geschreven dat ik een grote fan ben van MASTERCHEF, en tot mijn grote vreugde begint aanstaande woensdag weer een nieuwe serie.
Het is alweer het 7e seizoen en deze keer gelukkig weer een amateurversie.
Er zijn deze keer wel een paar kleine veranderingen. Ze hebben waarschijnlijk goed gekeken naar de Australische versie en er een paar items van overgenomen.
Er zijn ruim 20.000 aanmeldingen per seizoen. Tot nu toe schijnen de juryleden Gregg Wallace en John Torode niet betrokken te zijn geweest bij de voorselecties. Zij ontmoeten de kandidaten pas als ze al definitief geselecteerd waren. Ze hebben echter het gevoel dat er veel potenciële koks verloren gaan bij de voorselectie. Vooral door zenuwen zouden eventuele kandidaten onderpresteren en afvallen.
Dit jaar worden er 2 auditionshows gehouden. Vergezeld door hun familie/vrienden krijgen de kandidaten (natuurlijk toch al een selectie) één voor één de gelegenheid om in 45 minuten met de door hen zelf meegebrachte ingrediënten een maaltijd voor te maken. Daarna mogen ze het in 10 minuten presenteren aan de juryleden. Als beide juryleden vóórstemmen krijg je 1 vd totaal 20 vergeefbare Masterchefschorten. Als ze het samen oneens zijn krijg je één herkansing.
Uiteindelijk zijn er dus 20 definitieve deelnemers en in 13 weken tijd gaan zij in een gloednieuwe keuken  vechten voor de titel Amateur Masterchef 2011.
Kick-off  woensdag 17 februari 22.00-23.00, vervolgd op donderdag 18 februari.
De daaropvolgende weken denk ik maandag-donderdag, maar dat kan ik nu nog niet goed vinden. Wij zitten in ieder geval klaar!
Wij kijken altijd graag met Engelstalige ondertiteling ( teletekst 888), handig ter ondersteuning , zeker in het geval van accenten (Scottish ofzo)
HIER de site van Masterchef. Recepten van alle foodprogramma's BBC HIER

 
naschrift 15 februari: ik had eerst foutief vermeld dat het op donderdag en vrijdag was. Info nu gecorrigeerd naar woensdag (22.00 uur) en donderdag (volgens mij ook 22.00), alles NL-tijd

PS. Last-minute Valentijnsfoto:

Rozencake
Fantastische siliconen cakevorm. Volgens mij ooit bij de Xenos gekocht. Vooral de bruine randjes geven het grootste effect. Ik ben echter ook wel nieuwsgierig naar het resultaat in Red Velvet uitvoering. (met veel rode kleurstof). Net echt denk ik.

Deze staat ook op mijn verlanglijstje: Nordic Ware, Sweetheart Rose Muffinpan.



Voor zover ik nu weet alleen verkrijgbaar via internet, graag zou ik het horen als iemand een verkoopadres in Nederland weet!
Of ik zou kunnen proberen om het als souvenir van onze vakantie in Amerika mee te nemen, maar ik ben bang dat we nu al serieus aan de overbagage zitten met evt nieuwe outlet kleding en andere culinaire souvenirs. 

4 opmerkingen:

  1. MasterChef begint volgens de spotjes op de BBC as woensdag al 16 februari om 21:00 (22:00 onze tijd). Donderdag is de tweede uitzending die begint om 19:00 (20:00 onze tijd)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hè, wat slordig. Wist ik eigenlijk natuurlijk wel. Het was gisteravond ook al te laat. Bedankt voor je mailtje. Ik heb het direct aangepast!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi,

    Ik heb de vorm hier gevonden.
    http://www.zusenzokeukengerei.nl/producten/bakken/nordic-ware.html?p=2

    Groetjes,
    Liny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé, geweldig. Ik ben jarig in Mei dus dat is al snel! Zou ik weer plaats hebben voor een ander kooksouvenir. (ik weet van andere modellen dat ze loodzwaar zijn, maar wel topkwaliteit.) Bedankt, Gr. Gerry

    BeantwoordenVerwijderen