donderdag 15 december 2011

Eindejaarsmoe/lui

Afgelopen weekend hadden we een gezellig familieweekend in een vakantiepark. Ter ere van de verjaardag van mijn moeder en onze oudste èn natuurlijk prinses Amalia (allemaal 7 dec.). Lekker een beetje hangen, niksen en samen zijn. Het was gezellig.
Nu ben ik klaar voor het jaar, ik moet niets meer.
Geen verjaardagen/feesten/verplichtingen. De doordenderende trein is gestopt. Mijn man is eergisteren naar India vertrokken, komt pas net voor Kerst weer thuis (als hij geen vluchten mist). Dan schakel ik sowieso altijd een tandje terug (snel opruimen voor hij weer thuis komt is toch genoeg?) met het excuus dat ik tenslotte alleen ben met 4 kids en veel me-time nodig heb ter compensatie.
Ik neem de tijd, naast werken doe ik niet veel. Voor deelname aan de #UNDERGROUNDBM (nu met kerstnachtmarkt-variant) heb ik vriendelijk bedankt. Mijn black-bean-brownie-debacle ligt nog vers in mijn geheugen. Toch kriebelt het wel, wat zoù ik maken? Iets dat houdbaar is (ivm nieuw debacle)? Of juist iets wat je nog ter plekke maakt zodat je de markt in kunt schatten. Er rijzen langzaam alweer ideetjes, maar ik ben streng voor mijzelf, ik wil RUST!
Zelfs onze traditionele buurt-kerstborrel (zou 7e jaar zijn) heb ik afgezegd. Waarom ook eigenlijk alweer? Ik heb nu al spijt. Tuurlijk hadden we goede excuses: we hadden na de zomervakantie nog een buurtBBQ gegeven voor 25 volw. en 35 kids en we willen echt verbouwen volgend jaar dus misschien een beetje rustig aan met de money (non-excuus volgens mijn man). Maar eigenlijk was de hoofdreden gewoon dat ik geen puf had: om uitnodigingen te maken, te koken en het huis netjes te maken. Ik ben eindejaarsmoe (of gewoon ordinair lui).
Natuurlijk had ik gewoon iedereen iets kunnen laten meenemen, zelfs de drank, het gaat om de sfeer en gezelligheid en niet de prestige, maar bij mij is het altijd 0 of 100! Alles of niets.
Toch vind ik het stom, deze borrel was voor mij altijd het culinaire hoogtepunt vh jaar, nu heb ik een blog en zeg de borrel af!
Gelukkig blijkt er toch wel behoefte te zijn aan een feest, buren verderop nemen dit jaar het stokje over. (misschien wilden ze dat al heel lang, maar eiste jij de rol op zegt mijn man dan. Wie weet, maar voor mij is het echt een blijk van waardering dus volgend jaar toch alsnog nr. 7!)
Dit jaar nog de Kerstmusical van de jongste (groep 7), hun schoolkerstdiner, dan dus burenborrel en met de Kerst naar huis, (noemen we nog steeds zo na > 20 uit huis), Drenthe. 1e Kerstdag bij mijn ouders, 2e Kerstdag bij de schoonfamilie, misschien alleen een minitoetje maken voor een samengesteld grand dessert.
Geen Kerst-stress in mijn huis. Scheelt weer een hoop gepieker over de juiste gerechten. Lekker toch? Ik neem wel de volgende trein.


PS. Ik kan het natuurlijk toch niet laten: alvast een plannetje voor het nieuwe jaar. Van onze energieleverancier NUON kregen wij een leuk culinair aanbod: 2e persoon gratis voor een Italiaanse kookworkshop van Keizer Culinair. Nu dus 79 euro met z'n 2'en! Menu di Energia, om nieuwe energie op te doen, perfect voor mij. Diverse data en locaties.
In Amsterdam is alleen nog plaats op 18 feb. 2012 's avonds. Ik zit er hard aan te denken om met mijn buuf te gaan, misschien leuk om ook met andere bloglezers te doen? Geen idee hoeveel plaats er nog is, OP=OP. (naschrift 16/12: workshop is nu VOL, wij zijn erbij, schoonzus en ik).
Sowieso leuk workshopaanbod. Puur taarten met Cees Holtkamp himself (denk ik?), lijkt mij ook geweldig. (overdag, 69 euro p.p)

4 opmerkingen:

  1. Ik ben op 18 februari jarig. Dat wordt hem niet.
    Maar misschien is het wel leuk om volgend jaar samen op de UGBM te staan?
    En die taarten lijkt me ook leuk. Maar til ook alles over naar 2012. Lui. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een toeval. Feest voor jou, pech voor mij. Alvast gefeliciteerd mocht ik het dan vergeten! Was gezellig geweest. Samen UGBM is zeker een idee, kan ik mij aan jou vast houden. Twijfel wel een beetje of dat met de taarten echt Holtkamp himzelf is, voor dat geld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Gerry,

    Lees net je verhaal over afgelopen weekend. Leuk gedaan. Hier ook nog kerstdiner voor school maken met de jongens....
    De Italiaanse workshop lijkt me leuk en lekker. Mag ik met je mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé schoonzus, tuurlijk mag je mee, gezellig.
    Als de buuf ook mee wil moeten we nog wel een 4e hebben ivm de korting 2=1. We zullen zien. Gr, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen