vrijdag 17 februari 2012

Chinese supermarkt Amazing Oriental Beverwijk


Afgelopen woensdag moest ik in Beverwijk wat verkeerd gekochte spullen ruilen. (schaatsen enz.) 
Hoewel dat heel snel ging besloot ik niet verder in de stad te blijven omdat ik waarschijnlijk teveel leuke dingen zou zien en kopen. (zelfbescherming).
Al op weg naar huis bedacht ik opeens dat dit wel een hele mooie gelegenheid was om een bezoekje te brengen aan de Chinese supermarkt op het Zwarte Marktterrein. Door de week kun je deze namelijk gratis bezoeken. (klinkt logisch voor een supermarkt).

Aan de rand van het terrein (hal 30) kom je ( (di-vr) via een beetje anonieme deur in tussenhal. Rechts zit de Russische supermarkt Kolobek (deze keer maar even overgeslagen, wel erg nieuwsgierig).
Rechtdoor Amazing Oriental met direct links de vitrine met lekker eten en hapjes. De logische route in de best grote winkel voert eerst langs meters diepvrieskisten en kasten. Niet zo slim, de volgende keer moet ik daar dus eindigen. Ik hoopte op een groot assortiment bevroren lempers (altijd op zoek naar de ultieme lemper), maar er was slechts 1 soort. Toch maar 1 meegenomen, je weet maar nooit! (wel dus, was ècht geen lemper, meer rijstrolletje met prut).
Groot assortiment ingevroren dimsum's, pasteitjes en wonton's. Handig voor een feestje. Ik heb in ieder geval een pakje wontonvellen meegenomen, kan ik zelf aan de slag. Net als met de gedroogde rijstvellen.
Ook was ik erg blij met de losse rotipannekoeken, diepvries en gewoon, lekker volgende week roti kip maken. De diepvries Peking Duck lonkte ook erg maar ik heb echt mijn best gedaan mijzelf onder curatele te zetten, eigenlijk wil je alles hebben.
Meters verse groenten en kruiden, specerijen, theeën, sauzen, noedels, meelsoorten en voor mij onbekende dingen zoals zwarte (!!!!!) kip (schijnt een krachtige bouillon te geven) en dingen waar ik alleen over gelezen heb. 




Wat te denken van groene tapioca parels (toetjes, vaak met kokosmelk), groene matcha thee (meegenomen) voor cake's en toetjes, ongezoete gecondenseerde (=evaporated) milk (meegenomen voor ooit) en heel bijzonder:  gecondenseerde chocolademelk! (nog meer gebak).
Ook oude bekenden uit de Natuurwinkel zoals sojameel en diverse zeewieren maar dan geëconomiseerd.
Buitengewoon blij werd ik van onze 'eigen' petjel pindasaus (6x mee), de peteh sambal, lichte sojasaus, meerdere noedelsoepzakjes, black bean garlic-saus, alles in-the-pocket! Je begrijpt dat het toen de hoogste tijd voor de terugtocht, gelukkig was ik met de auto.
En dan te bedenken dat ik uit zelfbescherming niet de stad in was gegaan!

Toch nog een beetje goed nieuws voor een ieder die niet het geluk heeft zo dicht bij een ruime toko te wonen, ze hebben ook een webshop met beperkt assortiment (geen diepvries en vers).

Amazing Oriental Beverwijk
di-vr gratis, za-zo 2 euro ivm met entree Zwarte Markt
Meerdere filialen in andere plaatsen, misschien nòg wel groter

14 opmerkingen:

  1. Ik ben daar een tijdje geleden met Ans geweest, superleuke winkel! Alleen wisten we van heel veel dingen niet precies wat het was. Ik had diepvries Durian meegenomen.....ken je dat? Ik had het laten ontdooien om er ijs van te maken met banaan. mijn hemel, het stonk verschrikkelijk...ik heb het buiten in de groene bak gegooid.... Het schijnt heel gezond en lekker te zijn, maar als ik er nu weer aan denk, draait mijn maag weer om haha! Groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het geloof ik nooit gegeten (had ik nog wel geweten denk ik) maar hij heet idd niet voor niets ook stinkvrucht!
      Gedroogd schijnt het beter te zijn qua geur. Ivm gezondheid las ik vooral: potentieverhogend !!!!!!!!!!

      Verwijderen
  2. Ik kom iedere week wel bij Amazing Oriental in Den Haag. Zit in een winkelstraat dus hoef je niet voor te betalen ;)Ik ga regelmatig voor de roti,bara,s chilisaus,kruiden,thee,sambal,kousenband, grote zakken gefruite uitjes, casavechips, sojasaus, mie etc. Vooral de zakjes kruiden zijn erg goedkoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt mij heerlijk. Ik hou sowieso van Den Haag, las ook over de nieuwe Marqt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kom daar ook regelmatig! Eens in de zoveel tijd sla ik daar groots in. Nootmuskaat, peper(s), rijst, wontonvellen en veel meer.
    Heerlijke winkel!
    Van die webshop wist ik niet! Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou ja, wij wonen dichtbij genoeg. Fijn excuus om op pad te gaan. Gr, Gerry

      Verwijderen
  5. Ik ben op 2e kerstdag voor het eerst in deze Aziatische Toko geweest. Wat mij indruk heeft gemaakt dat zij een uitgebreid assortiment aan aziatische producten beschikken.
    Er was nauwelijks wandelend winkelpersoneel aanwezig behalve aan de kassa om gekochte producten af te rekenen. Zo stond ik aan de kassa met mijn echtgenote. De producten in een rood winkelmandje zette ik op de toonbank neer waarop een mannelijke chinese medewerker op norse toon commandeerde om het winkelmandje vóór de toonbank neer te zetten. Toen ik hem vroeg waarom er geen (verwijs)bordje voor de kassa geplaatst was om daar het winkelmandje neer te zetten zei hij "omdat ik het zeg dat het zo is". Omdat de chinese kassamedewerker zo onbeschoft met weinig fatsoen reageerde bleef ik rustig doorvragen totdat ik antwoord op mijn vraag kreeg. "Wou je een klap voor je kop krijgen", gromde hij terwijl hij de bedragen van de producten intypte. Toen hij klaar was en mijn vrouw afrekende sprong hij uit zijn stoel en duwde mij twee keer tegen de grond. Omstanders moesten hem in bedwang houden anders had hij mij zeker in elkaar geslagen.
    Deze behandeling heb ik niet verdiend. Ondanks daar bijna van alles te krijgen zetten wij geen voet meer in die toko. Dezelfde producten vind je ook in een toko in Amsterdam Zuidoost> Misschien wel meer dan in deze toko. Daar word ik tenminste met respect behandeld door geen snauwend, chagrijnig chinees personeel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bijzonder verhaal! Waarschijnlijk gevalletje 'Kerststress'!!!!!!
      Zelf heb ik gelukkig nooit zoiets meegemaakt. Sommig personeel maakt een toegankelijkere indruk dan andere, maar ik ben door diversen vriendelijk geholpen.
      Gelukkig maar want zonder hulp kun je soms niet alles vinden!
      Gr, Gerry

      Verwijderen
  6. Ik ben nog nooit fatsoenlijk te woord gestaan in oriental te beverwijk. Al woon ik op 10 min. loopafstand van de zaak, ik ga liever naar den haag, als ik in de gelegenheid ben. De producten die ik nodig heb zijn vaak niet op voorraad en als je dan vraagt wanneer het weer binnen is of wilt weten wat een ongeprijst artikel kost krijg je een domme blik, geïrriteerde houding of arogante opmerking. De 1e verjaardag van mijn zoon was bijna volledig in de soep gelopen omdat ik op het assortiment van deze tent dacht te kunnen vertrouwen, gelukkig kon ik nog op het laatste nippertje naar den haag. Ik ben al heel vaak thuisgekomen met producten die soms wel een half jaar over datum waren, een keer zelfs anderhalf jaar (!), als je dan met de bon en het product terug gaat wordt je gewoon aangekeken alsof je gek bent of wordt er verontwaardigd gereageerd. Ik heb gisteren nog buikpijn en diaree gehad van bami die ook weer ver over datum bleek te zijn, maar die zet ik ze betaald want ik ga vandaag gewoon langs om een poepluier of bakje kots af te geven, want ze mogen best weten hoe mijn zoontje reageert op bedorven voedsel. En als ik weer zo'n provocerende behandeling krijg zal ik de inhoud op de betreffende persoon legen omdat ik hier gewoon ballorig van word. Van de week hadden ze puddinkjes in de aanbieding die gemaakt waren voor de viering van het jaar van de draak... Let wel dat deze dan dus al vanaf januari 2012 in de schappen stonden. Ruim een jaar oude ongekoelde pudding?! €2,99 voor twee grote potten, het zag er verleidelijk uit, maar ik ga geen eetwaren kopen waarvan ik weet dat ze gewoon oud zijn. Wees niet zo pinnig en breng het desnoods naar de voedselbank, daar zijn ze tenminste wél eerlijk over houdbaarheid.
    Ik weet dat ongedierte overal wel eens voorkomt maar moet dat hier zo prominent? Wel vaker schiet er daar wat langs m'n voeten. En o wee als je een creperende muis durft aan te geven. Die hele houding als er iets niet klopt is gewoon abnormaal. Zo slecht als in deze tent heb ik het personeel nog nooit meegemaakt. Wij noemen zulke mensen dan ook niet voor niks "china loleng" en ze zijn een schande voor de aziatische gastvriendelijkheid, maar eerlijk gezegd zijn alle mensen in die tent gewoon vervelend.
    Ik ben dan weer niet het type dat op de grond zal worden geduwd, maar het is toch niet prettig winkelen zo. Ik kijk er gewoon tegenop om daar heen te moeten gaan als ik iets echt nodig heb. Versproducten als groenten en fruit haal ik daar ook niet meer. Het is jammer dat dit de enigste toko is in de omtrek voor mij, maar ze moeten echt niet meer te ver gaan want ik bel gewoon een instantie om de hygiëne en houdbaarheid van hun producten te komen controlleren en wellicht zelfs de werk/verblijfsvergunningen.
    Maar wel lof voor alle andere orientals, want daar doen ze wel gewoon normaal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig heb ik al dit soort dingen niet meegemaakt. Wel ga ik in het vervolg beter op de houdbaarheid letten. Bedankt voor de tip! Gr, Gerry

      Verwijderen
  7. Ah joh loop niet zo te janken

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ‪Ik heb een tijdje geleden met mijn zoon bij Amazing Oriental Beverwijk gewerkt. De bedrijfsleider Waiman Li is een onintelligente man die zijn woede niet kan beheersen. Werknemers worden bij het filiaal uitgescholden en geslagen als ze hun werk niet goed doen. Gelukkig zijn we binnen een paar maanden weggegaan. Deze man weet niet hoe je mensen met respect moet behandelen! ‬

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Spijtig om te horen, voor mij als consument is het een prettige winkel. Gr,

      Verwijderen