donderdag 14 juli 2011

Foodswap: ik ging op vakantie en nam voor je mee........!


Als je naar buiten kijkt zou je het niet zeggen, maar de ZOMERVAKANTIE staat voor de deur! (of is al begonnen).
Wat een hondeweer: storm en regen, regen, regen. Vooral de timing is zo sneu, na al die maanden heerlijk zomerweer. Ik heb zwaar medelijden met een ieder in een tentje op de camping. Zeker bij ons aan de kust met zon/zee/strand-verwachting.
Wel goed surfweer (voor mij alleen op het net).
Zo belandde ik gisteren op het blog van Inge van De Bakparade, waar ze haar 3 jarig blog-jubileum vierde. Gefeliciteerd!
Inge heeft een zeer informatief blog over gezond bakken (weinig vet/suiker), gezonde ingrediënten, vegetarisch en vaak veganistisch. Ook schrijft zij vaak kritische reviews over producten uit de supermarkt (smaak, ingrediënten, gebruik). Aangezien ik haar blog niet dagelijks volg, scrollde ik nog langs wat oudere blogposts en bleef hangen in haar oproep voor een foodswap.
Enthousiast besloot ik mij aan te melden en bovendien reclame te maken op mijn eigen blog.  

Ieder land/streek heeft zo zijn charmante, speciale culinaire producten. Eén van mijn favoriete vakantietijdbestedingen is dan ook het bezoeken van locale marktjes en zeker ook supermarkten. Uren kan ik dwalen langs alle gangpaden met voor mij onbekende potjes/pakjes/labels. Natuurlijk kopen wij daar ook iets van, voor thuis, ooit, een culinair vakantiesouvenir! (valt thuis soms tegen, zonder vakantie-emotie)
Meestal nemen wij ook iets mee voor onze konijnen/vissen/post-oppas, dus waarom niet eens iets voor een mede-foodie? !
Een paar regels:
- koop 1 of 2 typische producten (maximale totaalwaarde 5 euro)
- houdbaar is wel zo handig
- hou rekening met evt vegetarisch/vegan/????
- meld je aan bij De Bakparade en email je adres ivm verzending tzt
- na de vakantie stuur je jouw product naar een afgesproken mede-foodie en ontvang je er zelf ook één.
- inschrijfdatum wordt verlengd (heb ik begrepen)

Maak op deze manier kennis met een typisch product uit een land waar je zelf niet naar toe ging, er gaat een wereld voor je open!
Wij gaan zelf naar de VS, het land van de oneindige mogelijkheden, hopelijk ook op culinair gebied, in ieder geval op bakgebied.
Meld je snel aan en bij deze alvast een prettige vakantie gewenst!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten