zaterdag 3 maart 2012

Krokus en andere vakanties.


Met mijn man in China en de kids thuis vanwege de Krokusvakantie had ik geen rust in mijn kont om te bloggen. We eten ook simpel, vanavond groenterestjes-soep (zelfs met restje boerenkool) en tosti's. Mooie manier om alles op te maken. De soep had een Italiaans tintje door de salami en witte bonen, de boerenkool ging door voor Cavolo nero. Gisteren at ik ook al iets mediterraans, spaghetti met geroosterde courgette, mozzarella en pesto. (de kids poffertjes, 't is vakantie).
Ik heb duidelijk de zomer in mijn hoofd, een Italiaanse zomer. We hebben namelijk deze week onze zomervakantie geboekt.
Beetje op tijd, maar we zijn dan ook met z'n 10'en en dan is de spoeling dunner. Zeker als je zoals wij een vrijstaand huis voor 'wènag' wilt!
Mede dankzij mijn zoektalent (reisburoverleden) zijn we weer uitermate goed geslaagd. In Toscane, ten oosten van Florence, een oude eenvoudige casa colonica op een Fattoria (boerendomein) waar nog olijfolie en wijn wordt gemaakt. Ook loopt er een speciaal ras varkens rond die uitmuntende kwaliteit vlees zouden leveren.
Ons kostje is gekocht!
In het centrale deel (2 km bij ons vandaan) is een kleine hotelvilla met zwembad en restaurantje. (kunnen we naar huis rollen) 
Alles onder handbereik, maar wel volop privacy. Ons eigen huis schijnt over een echte pizzaoven te beschikken dus ik moet binnenkort maar eens oefenen met zelf pizzadeeg maken. Zie je ons al zitten op het terras, in het zonnetje met een wijntje en lekkere hapjes? Heerlijk, ik kan niet wachten!





2 opmerkingen:

  1. Klinkt geweldig! Wij zoeken ook nog naar zoiets, hebben niet zoveel met de drukte van de toeristische plekjes, maar willen wel graag de zon tegemoet met z'n vijfjes. Nog tips mbt het zoeken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb echt zoveel, maar dan moet je een beetje de datum/gebied/budget specificeren. Meeste acco's die ik ken hebben echter geen zwembad. Gr, Gerry.
    Ps. Op dit terrein zijn ook nog meer mogelijkheden. Gr, Gerry.

    BeantwoordenVerwijderen