woensdag 14 oktober 2015

Te mooi om waar te zijn.......


 
De keuken, ONZE keuken.
Waar zal ik beginnen?

Hij/zij is nog steeds niet klaar.
Er is best wel iets gebeurd.
We hebben sinds begin zomervakantie vloertegels (niet zonder tranen mijnerzijds), ik heb alle wanden, kozijnen en het plafond geschilderd.

Mijn fornuis werkt, net als de koelkast, de vaatwasser ook (met stoeptegels als contragewicht), ik heb een schragentafel als werkblad, bananendozen als keukenkastjes en een buitenkraan.
Alles doet het.
Toch was ik blij dat 'ze' afgelopen maandag de echte keuken zouden installeren met een volwassen aanrechtblad en héél belangrijk: een heuse spoelbak!
Met pannen afwassen in de badkamer (heet water) ben ik echt wel een beetje klaar, net als met aardappel/pasta/groenten afgieten in de tuin.

ZOUDEN installeren. Too good to be true
Om een lang verhaal kort te maken: volgens de keukenzetters was de waterleiding niet goed geplaatst waardoor de keuken niet paste.
(dit terwijl er een schiphol-taxi voor mijn husband stond te wachten)
Exit keukenzetters. De rest vd dag heb ik geprobeerd alle betrokken partijen aan te spreken als schuldige voor de komende extra kosten.

Natuurlijk komt het allemaal in orde, kost alleen weer wat.
Je schakelt allemaal professionals in, maar als het ergens fout gaat draai je als leek op voor de kosten. Wordt misschien vervolgd.

onze nieuwe eetkamer
Toch zijn wij heel blij met het geheel, de verbouwing is voor ons helemaal geslaagd. Hadden we 10 jaar eerder moeten doen, zeggen we steeds.
We genieten van de ruimte en het licht.
Het geheel past mooi bij het huis en de tuin is nog steeds OK qua afmeting.
Het plan om de oude achterkamer als tv-kamer te gebruiken hebben we uitgeprobeerd, maar weer verworpen. Was toch niet relaxed voor 6+ personen.
Nu denken we meer aan een tussenkamer met wandkast voor boeken en familie-rommeltjes uit de voorkamer. Schoont alles lekker op. 
Lekker zo'n rustige ruimte.


Zo groeien we langzaam in plannen en ideeën. Bevalt prima, geen overhaast gedoe.
We broeden nog op een keukenkastenwand (eiken/underlayment/zelfdoen/laten doen?), afwerking keukenwand, gordijnen (hangen voor proef met behangtape aan de muur) en ik heb nog een tafellampen-projectje lopen.
Een nieuwe bank en eettafel zouden ook nog leuk zijn.
Tegen de Kerst moet alles wel klaar zijn. Toch?




7 opmerkingen:

  1. Het is een flinke verbouwing zo te zien. En dan is het balen als er tegenvallers zijn, een keuken die te laat geleverd wordt en bijkomende kosten. Herkenbaar, hoe goed je het ook denkt te plannen van te voren, je bent ook nog afhankelijk van andere mensen.
    Succes ermee!
    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mickey, natuurlijk baal ik wel maar ik doe nu al zó lang zonder keuken dat langer wachten ook geen drama is! Gr, Gerry

      Verwijderen
  2. Wow, dat dakraam...wat mooi! Ik droom al heel lang van zo'n dakraam, misschien ooit als ik later groot ben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gitta, dat dakraam is inderdaad erg mooi. Het kost zeker wel wat (2000-2500 euro), maar we hebben er nu al veel plezier van gehad. Maakt alles lichter en hoger!
      Mooie foto's maak jij trouwens voor je blog!!!!

      Verwijderen
    2. Bedankt voor het compliment! Succes met de verbouwingsperikelen....

      Verwijderen
  3. Heul knap als je zo relaxt blijft bij een verbouwing. Ik kan het echt niet. Schoonzus/zwager hebben bijna een jaar lang in de schuur moeten koken en afwassen en hebben het ook "gewoon" overleefd. Maar die afhankelijkheid hè, van technische mannetjes, het lijkt me vreselijk. Het ziet er wel heerlijk licht uit. Even doorzetten en dan .....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nell, het gaat echt goed. Maandag 2e poging voor de keuken, dan ben ik echt wel blij. Vooral omdat andere zaken een beetje blijven hangen onder het mom 'als de keuken er maar eerst is...'. We moeten nog zoveel (en ik kan nooit keuzes maken). Gr, Gerry

      Verwijderen