zaterdag 24 maart 2012

Een ♥-tig eitje!


Ik ben nog steeds wat paasfröbels aan het uitproberen. Al een hele tijd geleden was ik hartvormige eieren op het internet tegengekomen.
Oorspronkelijk voor in een Bentobox (Japanse lunchdozen), maar natuurlijk multiinzetbaar voor bijv. Valentijnsdag, leuke salade of Pasen (eiertijd bij uitstek!)
Voor de Bentobox maakten ze trouwens ook vierkante eieren, gek gezicht.

Deze week dus maar eens de hartjes uitgeprobeerd.
Eerst de postbode een paar stevige elastieken afgetroggeld, toen een sappak in de lengte door gesneden tot een soort V-vormig bootje. 3 eieren hard gekookt, zo snel mogelijk gepeld en in de mal geklemd. (plat liggend.)
Vervolgens een Chinees eetstokje midden op de bovenkanten vd eieren geklemd en het geheel vastgezet met de elastieken.
Het resultaat was aardig. De volgende keer ga ik het gewoon met 1 ei proberen want nu had het middelste ei misschien niet genoeg spanning en de buitenste 2 teveel (barsten). (ik zag trouwens toen ik de link weer opzocht dat ik het helemaal fout had gedaan, ik had mijn ei op de kop geklemd, punt naar beneden, daardoor is de vorm minder goed gelukt. Dom, dom, dom, nog maar eens proberen dus, ooit.)
Beetje veel moeite voor 1 eitje, maar voor een romantische salade heb je natuurlijk veel over. De mal heb ik al weggegooid, maar details vind je op dit blog. (en mooiere eieren) Deze is ook leuk, ik wil die malvormpjes echt hebben!

Ps. Waarschijnlijk voor iedereen gesneden koek, maar ik ben zo blij dat ik nu weet hoe ik ♥♥♥♥'s kan typen! Ik wist wel dat er voor Word een lijst met codes bestond, maar nu kan ik dus ook allemaal unicodes intikken door een combi van de Alt-toets en de numlock cijfers. (♥ = alt 3) ♫♫♫, leuk hè, een kinderhand is gauw gevuld!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten