vrijdag 10 december 2010

Christmas is coming.... !!!!!!!

 De voorbereidingen voor de jaarlijkse kerstborrel. 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

Sinds wij hier zijn komen wonen geven we vlak voor Kerst een borrel voor buren en vrienden. Dit jaar alweer voor de 7e keer. Meestal voor een man of 25 en de gelegenheid voor mij om ongegeneerd aan het koken te gaan.  Het is altijd erg gezellig en er wordt tot in de late uurtjes (03.00 uur of zo) door de harde kern (buurtjes) doorgefeest. Naast het verzinnen van ieder jaar andere hapjes is dit voor mij ook de tijd van het jaar om creatief te zijn: een leuke uitnodiging in stijl knutselen.
Dit jaar kreeg ik inspiratie in de Xenos. 
Van kleine kerstboomlaarjes (0.99/3) en wat kerstpapier maakte ik een gevulde Christmas Stocking.
Het kadootje was dus de gevouwen uitnodiging. Beetje gefröbel maar zeer geslaagd, al zeg ik het zelf!

Ik denk trouwens dat we er volgend jaar maar een Nieuwjaarsborrel van maken want steeds meer kennissen raken zo gefortuneerd dat ze met de Kerst op wintersport gaan! Dit jaar maar 15 personen, ook gezellig natuurlijk maar voor mij ligt de uitdaging juist in de grootte van het gezelschap.
Voor minder mensen kun je natuurlijk niet schaal na schaal op tafel zetten. Dat wordt een beetje gênant en uitsloverig. Nu moet ik gaan kiezen en bepaalde hapjes wellicht laten vervallen. Moeilijk, moeilijk.

Op het moment denk ik aan een mix van vegetarische en vishapjes:
tortillablokjes, gehaktballetjes met DE satehsaus, gegratineerde gevulde cherrytomaatjes, rotiflapjes, garnalentoastjes uit de oven, makreelmousse-stokbroodje met rauwkost, met notentapenade gevulde gebakken champignons en opgerolde gegrilde groenten met geitenkaassmeersel.
Niet spectaculair maar dat heeft dus echt te maken met de groepsgrootte. Ik moet echt op mijn tong bijten om niet meer te verzinnen. (beetje vreemde zin). Gelukkig heb ik nog even de tijd, maar CHRISTMAS IS COMING!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten