dinsdag 6 september 2011

End of story

Ik blijf echt een beetje hangen in mijn reisverslag. Aan de ene kant wil ik het graag afronden zodat ik weer over iets anders kan bloggen, en aan de andere kant kan ik er maar moeilijk zin voor maken. Toch maar even doorbijten voor het beste resultaat.
Mijn man heeft een zwak voor Olijfje
Vanuit onze camping bij Los Angeles maakten wij natuurlijk weer vele uitstapjes. Hollywood was een must, flaneren over de sterren in de stoep, rijden door de hills (fantastische huizen in de bergen), shoppen op Rodeo Drive ( windowshoppen) en natuurlijk veelvuldig naar the Beach!

1x Santa Monica Beach met bekende pier (gebruikt in vele film, oa Falling Down met Michael Douglas)). Ik was wel toe aan een beetje vis dus wij gingen op zoek naar een idylisch strandrestaurant. Ik vond alles te toeristisch dus we bleven rijden. In Malibu kochten we alvast maar een flesje wijn voor later bij de tent en informeerden naar iets leuks. Het aangewezen restaurant was meer mediteraans dan speciaal vis en ook niet simpel. Duurste van de hele reis. Het eten was prima, niet fantastisch, maar de entourage wel gezellig. De eigenaar (Fransman van 80) maakte aan ieder tafel een praatje, dat vind ik altijd leuk.
Een andere keer 'stranden' we buiten Santa Barbara (heerlijke plaats). Naast de universiteit van California SB, ik weet wel waar ik zou willen studeren. Heerlijk relaxed met picknicktafels aan de rand (met BBQ's) en daarna lekker beachen. Uitzicht op het ultieme strandrestaurant, maar wij moesten op z'n Hollands de restjes opmaken voor we weer gingen vliegen.





De laatste avond hadden we kaartjes voor de ultieme Amerikaans sportbeleving: honkbal! 
Club de Dodgers.
Het was de 1e wedstrijd vh seizoen dus iedereen had er zin in. Zeeën blauw-wit (clubkleuren) togen naar het stadion.
Bijzondere avond. Het werd snel duidelijk dat de sport zelf niet het belangrijkst was. Het was een komen en gaan van mensen die iets gingen eten/plassen/who know's. Er was deels ook niet veel te beleven op het veld. Wat een trage sport. Volgens mij kun je wel een breiclubje beginnen. Ik snapte ook helemaal niets vd spelregels, maar dat is bij alle sporten zo.
Ik ging dus ook maar een stukje lopen, op zoek naar een (hete) kop thee en iets fatoenlijks te eten. Beiden waren te hoog gegrepen: "we don't do hot tea in de States" zei een surveillant en qua eten kon je kiezen uit hamburger/hotdogs etc. Er zou ook nog ergens iets gezonds zijn, maar ik kon het niet vinden. Logisch dat al die Amerikanen zo dik zijn. Het eten leek belangrijker dan de sport. De helft van de supporters liep te snacken.

Uiteindelijk kwam er toch nog enige actie op het veld en de Dodgers wonnen dik. Wel zo handig voor de sfeer.
Op elke vrijdagavond hebben ze ter afsluiting een vuurwerkshow. Heel mooi en heel veel herrie, maar het gaf wel iets extra's aan onze laatste avond. Net alsof het speciaal voor ons was!
De volgende dag was het zover, we gingen weer terug naar huis.
Onze huurauto was 10.000 km en vele vlekken rijker. Ik had nog wat kleine boodschappen gedaan (Farmers Market LA, soort souk van heerlijke deli's met grote openlucht Mall) maar was bang voor overbagage. Jammer, er had veel meer bij gekund, alles paste perfect. Na een prima vlucht (ik kon niet slapen, zeker 6 films gezien, oa. documentaire El Bulli) weer veilig geland in Amsterdam.
Home Sweet Home.

The Great British Book of Baking: 120 best-loved recipes from teatime treats to pies and pastiesPS. Toch nog even reclame maken voor weer een heerlijk BBC product: The great British bake-off, straightforward bakwedstrijd voor gepassioneerde amateurs met erg leuke vakkundige jury, sympathieke sfeer.  Vorig jaar ook genoten. Er zijn al een paar delen geweest, maar je kunt er prima invallen, elke aflevering heeft een ander thema.
Dinsdagavond BBC2, 21.00 Nl-tijd, herhaling zondagochtend.
http://www.bbc.co.uk/food/programmes/b013pqnm en http://www.thegreatbritishbakeoff.com/ voor info en alle fantastische recepten.

3 opmerkingen:

  1. Leuk berichtje weer. Geeft niets hoor, vind het erg leuk om te lezen over jullie mooie vakantie!
    Bake-off...ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, ik ga nog 1 vakantieblog schrijven over allerlei losse endjes en dan kan ik eindelijk we over andere zaken bloggen. (ik zoek alweer naar huisjes in Italie voor volgend jaar, ex-beroepsdeformatie)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het ook leuk om te lezen hoor! Het klinkt alsof het een fantastische reis is geweest. Jammer dat je niet meer hebt meegenomen...
    OT Ja, die cursus foto's maken lijkt me heel leuk. Zullen we dat aanhouden? Ligt wel een beetje aan de kosten en welk dagdeel. Ik ben een uitgesproken ochtend mens. 's Avonds neem ik weinig op. Ook beroepsdeformatie. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen