vrijdag 29 december 2017

Tradities


Al vele jaren geven wij vlak voor Kerst een kerstborrel voor buren en kennissen.
Mijn kerstmoment voor het jaar en aanzet tot enige creatieve activiteiten zoals het maken van een originele uitnodiging.
Dit jaar had ik een heel leuk idee, maar na wat probeersessies heb ik dat doorgeschoven naar de volgende kerstborrel. Perfectie lag nog niet in reach, even een jaartje oefenen.
Tijd voor plan B (kon ook nog gaan voor plan Z), geïnspireerd door mijn speculaasobsessie.
Vorig jaar had ik een uitstekertje bij de HEMA gescoord om een kerstkoekje op rand van een theekopje te hangen, er lag nog speculaasdeeg in de koelkast: 1+1=2!


                                             
Na meerdere baksessies had ik een lading goedgeslaagde koekjes (met open gleuf) en opeens kreeg ik een brainwave om een aangekleed kopje bij de kerstboom te fotograferen (sfeerverhogend), op de computer van tekst te voorzien en vervolgens een gleuf in het kaartje te maken zodat er een echt koekje precies op dezelfde plaats als de foto kon.

de oorspronkelijke foto bij de kerstboom

na toevoeging van het echte koekje
 
Het kaartje werd goed ontvangen en de borrel was heel geslaagd met bekende en nieuwe happen. Krijg ik het eindelijk onder de knie?
Omdat er tussen de borrel en de echte Kerst bij familie nog een dag zat hebben wij die dag ons eigen kerstdiner (vleesfondue) gehouden.
Mooie gelegenheid voor een foto voor het nieuwjaarskaartje, nog zo'n traditie!



 
               Een gezellig 2018!!!!













Geen opmerkingen:

Een reactie posten