maandag 23 december 2013

Fijne Kerst allemaal !!!!


Gisteravond onze kerstborrel gehouden. Iets minder mensen dan andere jaren (vakanties en familiedingen), maar genoeg voor een gezellig feest tot in de late uurtjes.
Zaterdagmiddag moest ik nog werken, maar dat was helemaal niet erg. Ik hou vd kerstdrukte en het koken kon toch eigenlijk pas op de dag zelf, ivm verse kruiden etc.
De hele zondag heb ik op mijn gemakje in de keuken door gebracht.
Uiteindelijk hadden we rotiflapjes, Indische gehaktballetjes met pindasaus, chinese wonton's met garnalen en kippengehakt, lamsworstjes, mini tex-mex kaasmuffins en plaatpizza met tomatensaus, geitenkaas, mozzarella, verse vijg, rucola en een balsamicodressing.
En natuurlijk een opgeruimd huis, de stapels schoenen uit de gang en alle troep naar boven.
't Was bijna netjes, héél bijzonder voor ons huishouden.
Onze kerstboom stond er nog mooi bij, Antal had op verzoek de ramen gedecoreerd en ter verhoging vd feestvreugde had ik mijn fietswiel weer kerstig versierd.

Heel anders dan vorig jaar, maar ik was ook deze keer in mijn nopjes met het resultaat!
Met beertjes (al jaren kerstboomdecoratie), mini-lantaarntjes en kerstkransjes was het een vrolijk geheel. Zo kun je veel plezier hebben van schroot.
Van onze buurtjes en vrienden kregen we o.a. bloemen en wijn.
Onze Engelse buuf had een pot zelfgemaakte mincemeat meegenomen, met Mary Berry recept voor een streusel-sheetcake. Had ik al gezien bij de British Bakeoff kerstspecial, ga ik binnenkort proberen, de mincemeat moet nog even 'mature-ren'. 


Ik heb geen foto gemaakt vh buffet, voelt toch een beetje genant met al die mensen om je heen.
Even bij mijn buum informeren of zijn foto nog wat geworden is.
De hapjes vielen goed in de smaak, vooral de wonton's. Aan het eind waren bijna alle schalen leeg en wij waren ook op.
Gelukkig kon ik vandaag uitslapen en relaxen, morgen nog even werken en dan op naar Drenthe voor een relaxte Kerst bij ouders en schoonouders.

Fijne feestdagen!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten