donderdag 23 juni 2011

Blij met mijn werk!


Met de brownies is het goed afgelopen. Ik mocht ze toch op mijn werk verkopen. Het gaat heel goed, in 2 dagen al 3 trays verkocht (wel heel laag geprijsd) mede dankzij mijn enigszins agressieve verkooptechniek: u wilt vast wel een stukje door mij zelf gemaakte brownie proeven die we deze week ook verkopen?!
De klanten zijn erg enthousiast over de geen suiker-gluten-lactose en vinden het ook erg leuk dat ik ze gemaakt heb. Mijn baas begon zelfs al over continuering met een taart-vd-week of zo. Komt alles weer op z'n pootjes terecht.

Nu ben ik sowieso erg blij met mijn werk. Het is 2 straten fietsen en ik werk ma-wo 3x 5,5 uur, 07.30-13.00 of 13.00-18.30.
Ideaal te combineren met huis en gezin. Als ik tot 's avonds moet werken kook ik 's ochtends alvast zodat we toch nog een beetje op tijd kunnen aanschuiven. Helemaal happy. Ik heb wel een tijdje gedacht om te stoppen (werk er nu 2 jaar) om mijzelf te dwingen een nieuwe stap te doen, maar heb toch besloten te blijven. Het voelt bijna niet als werk en aan het eind vd maand is het toch weer een plezante bijdrage in de huishoudpot, zeker met onze verbouwingsplannen.
We hebben veel vaste klanten en omdat we in een dorp zitten kom ik hen ook overal tegen: op de markt, bij de tandarts, in andere winkels. Mijn kids worden helemaal gek als ze met mij op stap gaan, ik loop continue mensen te groeten, maar ik vind het heerlijk, het zijn allemaal een soort kennissen geworden.
Ook met mijn kollega's gaat het gezellig. Omdat we in shifts werken spreken wij elkaar alleen niet zo veel: gaat namelijk van je effectieve werktijd af.
 
2 van mijn collega's lezen ook regelmatig mijn blog, maar met koken hebben ze allemaal niets. In mijn begintijd kookte ik wel eens in de winkel en dan snoepten mijn kollega's wel lekker mee. Eén kollega ontdekte mijn hummus en vertelde dat ze laatst op mijn blog naar het recept gezocht had. Ik had het er nog niet opgezet omdat ik het eigenlijk te simpel vond, dat kent toch iedereen al?
Speciaal voor Ineke dus hier het recept (bedankt voor je complimentje).

Hummus à la Gerry
1 blik kikkererwten
3 takjes verse koriander
1/2 tl zout
1/2 sjalot/klein uitje
1 teen knoflook
1 grote tl tahin (Natuurwinkel !!!!)
4 el olijfolie (of meer sap vd bonen)
sap v 1/2 citroen
1/2-1  tl komijnpoeder (djintan)
4 el sap vd bonen
Giet de bonen af, maar bewaar het sap. Pureer alles behalve het sap vd bonen. Voeg die later toe om de gewenste dikte te krijgen. Ik hou van een frisse hummus en vind citroensap erg belangerijk tov de meligheid van de erwten.
Evt extra zout/komijn/citroensap toevoegen. Evt. beetje verse koriander/cayennepeper ter decoratie.
Lekker als dip voor staafjes ontzaade komkommer en reepjes wortel. Of op een grove boterham met tomaat, komkommer en verse koriander.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten