vrijdag 4 februari 2011

En route naar de lente!



Ik heb altijd een beetje moeite met de winter. Guur en grauw, niets voor mij. Gisteren was het echter een heerlijk dagje. Stralend zonnetje aan een strakblauwe lucht! Daar word je helemaal vrolijk van. Wel zie je door de zon ongenadig de vieze ramen en overal stof. Ik had kunnen gaan poetsen, maar ik ben gewoon lekker mijzelf gaan poetsen! Super-luxe: midden op de dag in bad. Lekker relaxen. Daarna Lentekleren aan. (lime-groene velours broek, speciaal voor deze gelegenheid bewaard, een wit ajourvestje en zomerse schelpenketting). Ik voelde me heel wat, maar werd natuurlijk compleet afgekraakt door m'n kids die vooral de broek vreselijk vinden. (hij heeft ook nog wijde pijpen).



Beetje vreemde foto misschien.
Voor de enige grote spiegel in huis (tienerkamer)
Dit alles deed me wel al heel erg verlangen naar de zomer. Frankrijk!
2 zomers terug waren we in de Provence. Heerlijk. Door mijn reisburoverleden ben ik nog altijd erg bezig met het verzamelen van en speuren naar de places-to-be. Zodra iemand het woord vakantie laat vallen duik ik al in m'n computer. Hele lijsten heb ik verzameld. Ook in de Provence hadden een heel leuk authentiek familiehuis. De oude oma moest haar badkamer nog leeghalen toen wij aan kwamen. Ook liet ze van alles in haar koelkast staan, maar dat ging me toch iets te ver. Lekker allemaal verse spulletjes gekocht in de heerlijke Franse supermarkten.

La douce France
Het huis in Mormoiron
Eén van de leuke uitstapjes die gemaakt hebben was naar Domaine de Marotte, een wijngaard gerund door een heel gezellige, zeer actief en kundig Nederlands gezin met 4 kids.Met een Ipod kun je individueel een wandeling maken over het terrein. Op vaste punten geeft de ingesproken Ipod op humoristische toon uitleg bij wat je ziet. Naast een wijnproeverij kun je ook de table vigneronne lunch bespreken. (picknickmand met lekkere hapjes).
Heerlijke buiten met fantastisch uitzicht lekkere locale producten eten vergezeld natuurlijk van hun eigen wijnen. Prima verzorgd, ook leuk met kids. Wij voelden ons God in Frankrijk.


Domaine Marotte Franse wijn van de Mont Ventoux
    

In hun shop kun je vervolgens de wijnen en andere waren kopen. Ze hebben ook een grote gite met zwembad te huur. (iets boven ons budget).
Ook na de vakantie kun je de vakantiesfeer vasthouden: hun wijn is/was in het Amstel hotel de huiswijn!
Een aantal geselecteerde wijnhandels in NL voeren hun wijn of je kunt het rechtstreeks bestellen via hun supersnelle bestelservice!  Als je in de Provence bent moet je zeker een langs gaan of een eetafspraak maken. Bon appetit!



PS Bijna vergeten: je kunt ook gaan druivenplukken tegen kost/inwoning. Het zal zeker zwaar zijn ( in de hitte) maar dat heb ik altijd een keertje willen doen. Misschien in mijn 2e jeugd?



DE reden waarom ik naar de Provence wilde!

 

2 opmerkingen:

  1. Oooo je doet me nu helemaal naar het voorjaar en de zomer verlangen. Nou ja, ik ben net terug van vakantie dus mag natuurlijk niet klagen maar toch... :) Enne voor zover ik kan zien; niks mis met die limegroene broek hoor!
    Overigens; als je een comment achterlaat op mijn blog dan komt je webadres elke keer verkeerd. Er staat 'lekkergewoonlekker', maar het is 'gewoonlekkergewoon'... Ik denk ik meld het maar even.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Typisch gevalletje van niet opletten.'K heb lang over de naam getwijfeld en nu zeg/schrijf ik het nog wel eens anders om. Dom, dom,dom. Gelukkig was jij wel alert. Gerry

    BeantwoordenVerwijderen