zaterdag 4 januari 2020

Een klinkend 2020!


Traditiegetrouw hielden wij vlak voor Kerst onze buren/vriendenborrel, daar hoorde natuurlijk ook een leuke uitnodiging bij.
Door verdrietige familieomstandigheden vloog de tijd opeens veel sneller voorbij dan bedacht, mijn beoogde uitnodiging werd vd weeromstuit maar een tijdige Kerst/Nieuwjaarsgroet.

Al vele jaren heb ik een megaidee voor een originele uitnodiging, elk jaar begin ik echter te laat met de voorbereidingen. Ik moet namelijk het recept nog uitvinden en dat kost waarschijnlijk vele proefbakrondes, zo schuif ik elk jaar door naar plan B en zoals dit jaar zelfs naar C.
Wil niet zeggen dat ik uiteindelijk niet heel tevreden ben over de uiteindelijke uitkomst en vormgeving, maar ooit....!

Dit jaar werden het bonbon-kerstklokjes.
Ook al jaren heb ik zilverfolie kaarspassingen in huis voor een lumineus bonbonidee. Daar zou ik dit jaar iedereen 5 van in een leuk foliezakje gaan geven.
's Nachts in bed kwam echter een nieuw idee tot mij: op z'n kop leken de vormpjes echt op zilveren kerstklokjes.  EUREKA !!!


 
KERSTKLOKJES
pure chocolade 70-80%
ongezouten, ongebrande pecannoten
ongezoete gedroogde cranberries
gedroogde abrikozen
ongezouten ongebrande groene pompoenpitjes
gedroogde kokosrasp
of andere vulling

rood kerstlint, zeker 20-25 cm/pakketje
stukjes kerstboomtak
sml dubbelzijdig plakband
wit kadoverpakkingslint
rood/wit slagerstouw
doorzichtig inpakfolie
mini kerstkaartjes


Smelt de helft vd chocolade au-bain marie tot vloeibaar, haal vd warmtebron en laat de rest vd chocolade al roerend smelten in de warme chocomassa.
Hak de ingrediënten (behalve de kokos) tot fijne stukjes 3 a 4 mm.
Zet de foliebakjes klaar op een dienblad, schep met een theelepeltje een bodempje vloeibare choco in een vormpje, daarop laagje vulling, dan toppen met laagje choco en afwerken met paar snippers vulling en bestrooien met beetje kokosrasp (als sneeuw). Laat paar uur opharden.



Leg de klokjes per 3 op hun kop. Plak kleine strookjes plakband op de platte bodem en plak daar gelijke lengte witte lintjes aan. Knoop ze samen vrij kort tot een bundeltje.
Knip redelijk ruime vierkanten inpakfolie en bind om de bundeltjes met kerstlint als strik. Perforeer een gaatje bovenmiddenin een beschreven kerstkaartje. Knoop er een stuk slagerstouw aan vast en bevestig hiermee kaartje, bundeltje en stukje kerstboomtak aan elkaar tot een leuke compositie. 
Ik wens iedereen
                     

                      een klinkend 2020 !!!



(vanwege 'klinkt als een klok'
of klinken als proosten zoals een tante dacht, klinkt als goed voornemen 😄)











Geen opmerkingen:

Een reactie posten