zaterdag 28 september 2019

Britain is Great! Deel 1

Normaal besproken ben ik héél streng voor mijzelf, bloggen moet in chronologische volgorde. Zeer onhandige zelfopgelegde beperking, de nakomende gebeurtenissen stapelen zich bij tijdgebrek ongenadig op.
Enthousiasme voor de recente activiteiten nemen af en eerdere evenementen verbleken ondertussen ook. Zo neem het aantal blogposts per jaar steeds meer af...
Bij uitzondering breek ik nu met deze zelfbedachte regel, eerst maar bloggen over onze recente gezinsvakantie in Engeland.

Vorig jaar hadden wij een ZEER geslaagde vakantie in Engeland met zelfs 3 vd 4 kids. (nog steeds niet over geblogd)
Dit jaar waren wij er van overtuigd dat het 'just the 2 of us' zou zijn en dat we lekker buiten het seizoen naar Frankrijk zouden gaan.
Zij het niet: dat iedereen wel oren had naar wederom een Engelse plattelandsvakantie. Iedereen, alle 4 de kids zelfs deze keer.
Die gelegenheid konden wij natuurlijk niet laten lopen, al snel was ik het net aan het afspeuren naar leuke 6 persoons familiehuizen.(mijn specialiteit)
Al snel viel mijn oog op Lady Fields House in Pensax,Worcestershire.
Niet gratis, maar heel schappelijk gezien ligging, grootte en comfort.
Hm, kleine complicatie was het feit dat wij helemaal niet meer met 6 personen in onze oude Volvo passen (kinderen worden groot), dit loste ik echter op door Marnix naar Birmingham te laten vliegen. Vandaar reisde hij per trein zo dicht mogelijk naar het huis en wij pikten hem en route vd boot op. Terug zijn hij en Ilja met de trein en een nachtje Londen naar huis gegaan.
Problem solved.

Bewdley

dit huis lag er vergeten bij in Bewdley, konden wij best renoveren tot B&B.

Worcestershire ligt zuid-westelijk van Birmingham, richting Wales. Iets westelijker dan The Cotswold van vorig jaar, ook iets minder toeristisch.We hebben onze tijd doorgebracht met bezoek aan kleine stadjes/dorpjes waar we vielen voor de charme van tearooms, winkeltjes en mooie oude huizen.
Bijv. dichtbij gelegen Bewdley, erg charmant.

Ik viel als een blok voor Upton-upon Severn met z'n oude houten huizen, vele book en thrift shops en vooral Minnie's Tearoom.

mijn walnut-coffecake was zeker smakelijk

In een goede doelen winkel had ik bijna deze snijplank gekocht.
Antal slaagde voor een mooie leren riem
De zondag na aankomst bezochten we een boerenmarkt, beetje te laat op de dag en het stelde ook niet veel voor, maar we hebben toch 2 leuke gesmede wandkandelaars voor buiten gekocht, zo genieten we nog dagelijks van onze vakantie!
Met aangekochte worstjes, aardappelen en boontjes hadden wij een heerlijk zondagsmaal.

Natuurlijk hebben we ook wat pubs bezocht, niet altijd met succes. Veel pubs serveren geen avondeten op maandag, onze pech.
De volgende dag heerlijk gegeten in de nabij gelegen gezellige pub The Bell, ik had lekker puree, worst, broccoli en niet te vergeten gravy. Pub comfortfood. De pubquiz lieten we maar aan ons voorbij gaan.

Ondertussen was het ook wel tijd voor enige lichamelijke beweging, tijdens mijn pre-reis research had ik veel gezien over de Malvern Hills, een mooi wijds natuurgebied met een goed bereikbare hoge top.
We hadden prachtig weer, zonnig maar niet te warm voor de vele trappen en geleidelijke klim.

Onderweg stopten we natuurlijk even bij het charmante theehuisje, beetje extra suiker kan geen kwaad...De klim was goed te doen, meer geleidelijk stijgend wandelpad. Nou hadden wij wel een short cut genomen, quick look en weer naar beneden. Je kunt ook hele dagtochten of zelfs meerdaagse trips maken.

Met een voldaan gevoel over onszelf, namen we een lekker drankje in Great Malvern, geweldig 19e eeuws kuuroordachtig plaatsje. Door de grote hoogteverschillen had je mooi zicht op pittoreske lager gelegen gedeeltes.

Voor het avondeten doken we nog de lokale Waitrose in, geweldig wat je zoal tegenkomt, in NL alleen online of in speciaal winkels verkrijgbaar:

To be continued….

1. Wow, mooi zeg, ik krijg spontaan zin om daar ook heen te gaan....

1. Ja, wij waren er ook weg van. Heb nog zoveel mooie foto's, kon bijna niet kiezen. Gelukkig kan ik er gewoon nog een blogje aan wijden (of 2....)

Verwijderen
  2. Ik ben ook echt verliefd op Engeland. Zo leuk om dit te lezen. Ga gerust verder met posten :-)

1. Ja, wij zijn altijd in LUV, hoewel we Frankrijk ook wel beetje missen.
      Daarom lekker paar daagjes Lille..