donderdag 13 juni 2019

Koningsdag 2019


Eigenlijk is het ieder jaar hetzelfde: ik bak 3 dagen taart, sta op Koningsdag vroeg op en verkoop in een paar uurtjes megaveel stukjes taart.
Klinkt eigenlijk bijna saai, maar toch heb ik er ieder jaar weer heel veel zin in.
Niet perse in het bakken, maar wel in het verkopen: het is zó leuk om te merken dat mensen speciaal voor mijn taart komen en dat ze het eigenlijk allemaal heerlijk vinden. Kijk, daar doe ik het voor!


Door het warme voorjaar kon ik dit jaar al met rabarber bakken en naast de klassiekers als black bean bean brownie, carrotcake, bananencake en rode bessen bakewell had ik perziktaart en appel-amandeltaart. Het recept van mijn notentaart had ik iets teveel aangepast, volgende keer even terugdraaien.


De foto's zijn natuurlijk ook elk jaar ongeveer hetzelfde, steeds een jaartje erbij.
Dit jaar was de weervoorspelling niet heel vrolijk, vooral de 1e uurtjes. Gelukkig kon ik schuilen bij mijn vaste adresje, gezellig begin vd dag. We bleken zelfs kinderen in dezelfde klas te hebben!



Vanwege het weer waren er minder plekken bezet, maar al snel trok de regen weg en kwam de zon en daarmee het publiek. Wat een mazzel!
Ook dit jaar was ik in ruim 3 uur door zeker 250 stukjes taart.


Soms denk ik dat ik meer moet bakken, maar dit is eigenlijk wel mijn taks, op een gegeven moment slaat de vermoeidheid toe en wil je naar huis. Net voor een grote regenbui had ik mijn boeltje gepakt, ondertussen nog steeds verkopend. Thuis waren ze blij met de laatste restanten.
Het was weer mooi!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten