dinsdag 12 september 2017

Aftersun party


Vorig weekend was het opeens nog best weer aardig weer, wat héél goed uitkwam want wij gaven onze aftersun party!
Net als de après-ski na de wintersport, nu een feestje na de (zonnige) zomervakantie. Gezellig iedereen spreken en vakantieverhalen uitwisselen.
 
Let's go party!
 
Eén van mijn lolletjes is altijd het verzinnen van een passende uitnodiging, zelf bedacht of geïnspireerd door het worldwideweb.
Al langere tijd had ik een zomerslipper-versie in de smiezen, met computerhulp van mijn kids (grote dank) lukte dit uiteindelijk wonderwel.
Kost wat tijd, maar dan heb je ook wat. (al zeg ik het zelf)
Tekst op waffelig papier (net als echte slippers), met luau achtergrond van pinterest, bloemetjes van een hawaiiketting, beetje glitter en een lintje. De kneep zit 'm in de details.
 

 
Buren en vrienden konden gelukkig allemaal, 25 volwassenen en 10 kids.
Hoewel ik al die vakantieverhalen natuurlijk bere interessant vind, was mijn hoofddoel het maken van zomereten voor veel mensen.
Onze kerstborrel is leuk, maar dat zijn alleen maar hapjes, ik wilde koken!
Nou, dat heb ik gedaan, echt veeeel te veel. Had minstens 1/3 e minder kunnen koken, maar dat vind ik altijd zo moeilijk inschatten. Je wilt ook niet te weinig hebben...
Door al die kook-actie had ik helemaal geen tijd om los te gaan op decoratie-ideeën (palmbomen van boomstammen, strandrouteborden, gekleurde cocktails, ik een hoelahoep-rokje en bikini etc. )
We redden net wat gekleurde lampjes, toch weer jammer.
 
 
 
Het was allemaal eenvoudige kost, maar dan heul veul: couscoussalade, pesto pastasalade, haring-bieten-rijstsalade, vega kikkererwtenchili, homemade knoflooksaus, mediterrane BBQ chicken, onze 'fameuze' ketjapkarbonades, hamburgers, lamsworstjes...
Mijn husband had er een grote kluif om alles te BBQ'en.
Mijn tijdmanagement klopte natuurlijk weer van geen kant, terwijl de gasten al allemaal lekker in het zonnetje stonden, stond ik nog in de keuken. Te genieten van het uitzicht! Had nog veel meer op de planning, maar de tijd was op.
 
 
Iedereen kwam redelijk laat, velen bleven ook tot laat. Met behulp van een grote vuurschaal hielden we het een beetje warm, kampvuurgevoel.
Gezellig.
 
 
Het eten dat overbleef vond ook weer z'n weg: de kikkererwtenchili had ik eigenlijk speciaal voor 1 buuf gemaakt, liet ze verstek gaan omdat haar man opeens in het ziekenhuis kwam te liggen. De volgende dag heb ik leftovers aan huis geserveerd.
Zij blij, ik blij.
In een ander deel van onze straat werd de volgende dag een burendag gehouden, iemand stal de show met mijn pastasalade.
Tot onvrede van mijn kids: 'waarom gaf je niet de couscous mee?' (vinden ze niet lekker).
 
Hopelijk heeft de after sun party niet als regendans gewerkt (het weer is daarna bar en boos geworden/gebleven), want voor mij moet het nog heel lang zomer blijven. (tot de volgende lente bijv.!)



2 opmerkingen:

  1. Ik kan niet wachten tot het barbecue seizoen gaat beginnen. Allemaal leuke nieuwe recepten proberen en tafel vol gezelschap. Ik heb zelf paar weken terug een nieuwe bbq gehaald bij een bbqshop die een leuke lotus tafel bbq heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk de thermometer ook omhoog, we hebben al wel eens geBBQd in Maart, het kan echt!

    BeantwoordenVerwijderen