dinsdag 6 december 2011

Dag Sinterklaasje.......

marsepein-knutsels v mijn dochters+ vriendinnetje

Lekker uitbuiken: de Sint is weer vertrokken. Alle 'stress' glijdt van mij af. Heerlijk, even niets. Héél even, want morgen is mijn oudste jarig (wordt 15).
Afgelopen zaterdag vierden wij zoals velen de Sint-verjaardag. Op de dag zelf moest er nog geshopt en geknutseld worden. (heb nu rode vlekken op mijn witte trap vanwege pas geverfde surprises.) Ik bakte nog een taart en moest ter plekke nog dichten. Misschien moeten we eens een gezinscursus timemanagement doen.

Maar het was leuk, erg gezellig en mooie knutsels en kado's.
Ik kreeg een hakblog/k. Grote doos gevuld met pur (deels nog nat) waar geen doorkomen aan was. Uiteindelijk sloopte mijn zwager zelf zijn surprise, wat hem wel een overhemd kostte. Lekker pu(h)r. (kreet vd avond).
Ik moest iets knutselen van een wortel en daarna in de groentela naar kado's zoeken. Oogst: lekkere sjaal, kooktijdschrift en kleine tajine. Dank Sint.

Ik had eigenlijk meerder surprises gemaakt, allemaal erg geslaagd. Mijn zwager en neefje werden per kadootje omgeturnd tot Sint en Piet. Vooral het schminken met chocolademasker was een groot succes! (bij de toeschouwers).









Mijn hoofdsurprise was een bedwants, naar aanleiding van een gezamenlijke vakantie waarbij wij ernstig het vermoeden hadden wij 's nachts niet alleen in bed sliepen. De surprise was erg mooi geworden, maar tot mijn stomme verbazing kon mijn zwager zich niets meer herinneren van jeuk en rode plekjes (wel van de vele wijnflessen !!??) Bijzonder hoe dat werkt, herinneringen.


Ook het zelfgemaakte drumstel van mijn jongste viel in de smaak. Samen hadden we van oude pannendeksels (uit de kringloopwinkel) iets moois gemaakt. 'k weet niet of de gezinsleden van de ontvanger zo blij waren met deze nieuwe herriebron.


Topstukken vd avond waren echter de mega-handtassen van mijn schoonzus en nichtje. (voor mijn dochters) Echt geweldig!!!!!  De buitenkant was fantastisch, maar ze hadden ook allemaal megaformaat tasinhoud gemaakt: kam, sleutelbos, mobiel, tampons, etc.! Ik zit er echt over te denken om het op Marktplaats als etalagemateriaal aan te bieden. Zonde om er niets meer mee te doen.

Mijn speculaas-cheescake (recept volgt) en de marsepein-knutsels van mijn dochters verhoogden de feestvreugde. Best laat zochten wij ons bed op. Voor een deel vd jeugd blijkbaar nog niet laat genoeg: om 3.15 hoorde ik nog een deur, hadden ze zitten Cluedo'en. Ze wilden vast de Sint betrappen op het dak.

Voor school hadden mijn jongste 2 ook mooie surprises geknutseld. Jammer genoeg ben ik vergeten een foto te maken, was toch een beetje traditie. Dom, dom. Weer wachten op de volgende Sint, gelukkig duurt dat nog een jaar!

5 opmerkingen:

  1. Mooi zeg, die marsepeinen knutsels, ze zien er prachtig uit! Ik zou het zo niet kunnen... Ook die handtassen zijn erg leuk :-).
    Leuk hoe jullie in Nederland Sinterklaas vieren... bij ons brengt de Sint alleen cadeautjes voor de kinderen, maar surprises en zo, dat hebben wij niet. Spijtig, want het klinkt erg leuk!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gezellig en wat creatief allemaal. Die wortel haha FIJn dat je genieten hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor ons was het ook pas de 2e keer dat we surpises deden en de 1e keer in familieverband. Het was zeker gezellig, maar kostte wel wat stress vt voren. De knutsels van mijn dames hebben mij ook verrast, hoewel ze verder wel creatief zijn. Stom genoeg vindt alleen niemand bij ons marsepein lekker. Gr, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat geweldig allemaal. Wij vierden ook zo uitgebreid met surprises vroeger. Kan niet wcahten tot de kinderen groot zijn! En dan papa overtuigen, die vindt het niets...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn man vindt het ook niks. Heb echt een beetje moeten duwen en trekken. Hij is ook niet van de verjaardagen en zo, echt een techneut. (makkelijk excuus). Toch leert hij zo ook eens iets voor een ander te doen, ook al vindt hij het zelf niets. (zegt Mama Beer)

    BeantwoordenVerwijderen