zaterdag 28 februari 2015

Gezonde zonde.


Even zag het er naar uit dat de foodblogswap van februari aan mijn neus voorbij zou gaan, bij de indeling was ik over het hoofd gezien.
Op zich best wel begrijpelijk want er waren 3 blognamen die erg op elkaar leken: Ongewoon LekkerGewoon Lekker Koken en dus de mijne (Gewoon Lekker Gewoon, haha)
Gelukkig was er ook een spijtoptant en spraken we af dan maar met elkaar te swappen (prive pact), zo werd het slachtoffer vd maand: Foodstyle.
Kim van der Wel dus. 
Na haar zwangerschap bleef ze zitten met veel overtollige kilo's, door extra sporten, gezonder eten maar wel te blijven genieten kwam ze terug op haar oude gewicht.
Lifestyle change ipv tijdelijk kiloverlies.
Sinds 2013 gekwalificeerd als gewichtsconsulente stimuleert ze cliënten tot een gezondere levensstijl waarin genieten ook een belangrijke plek heeft.


Uit principe sla ik de bakrecepten over (ik bak genoeg), maar al bladerend bleef ik wel hangen bij een toetje. Iets dat al een tijdje op mijn to-do-lijstje stond.
Genieten zonder berouw, het is mogelijk!
Men neme een rijpe avocado, pure chocolade en een beetje honing, et voilà:

chocomousse zonder zonde (2-3 ruime porties)

1 mooie rijpe avocado, bij voorkeur hass
80 gr. pure chocolade, au bain marie/magnetron gesmolten met een 2 el water
2 el. honing
(beetje zout)
(2 stijfgeklopte eiwitten)

Pureer het vruchtvlees vd avocado tot een gladde saus (mooie dressingbasis = green godess)
Vermeng met de afgekoelde chocolade en de honing (+ zout) tot een mooie mousse.
Direct te gebruiken of zet voor een steviger resultaat 30 min. in de koelkast.
Evt. bewaren in een spuitzak met kartelmondje.
Lekker met rood fruit en een beetje (soja/kokos/slag) room
 
De smaak?
Met voorkennis proef je bij de 1e hap misschien iets groenigs, daarna is het gewoon een lekker cremige pure mousse.
Met gezonde vetten en zelfs vitamines, je portie groente als toetje!
Ook leuk als broodbeleg, misschien met gemalen nootjes voor wat extra crunch.
Door het opstijven wordt de mousse best wat vast, meer een pasta.
Als je na de 1e bereiding stijfgeklopte eiwitten toevoegt wordt de structuur moussiger. (niet meer vegan)
De smaak wordt wel iets dunner (extra cacao/puurdere chocolade?) maar je portie groter!!!!!





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen