dinsdag 11 december 2012

Eindelijk een Kitchen Aid !!!!

't is trouwens een Kenwood, zie ik nu!
 
Afgelopen zaterdag (8 dec.) hebben we, een beetje verlaat, Sinterklaas gevierd.
Omdat sommigen van ver moesten komen konden we pas om 23.00 uur beginnen en we waren pas om 04.00 uur klaar!!!
Dit was natuurlijk absurd en de volgende dag waren we ondanks enig uitslapen nog lang duf, maar het was weer erg gezellig.
Iedereen had erg zijn best gedaan origineel voor de dag te komen en sommige gedichten waren van erg hoge kwaliteit.
Ik móet even een korte samenvatting geven, al is het alleen om anderen te inspireren voor volgend jaar.
Volgend jaar? Ik moet er even niet aan denken. Ons huis is een puinhoop en stond zeker 2 weken in het teken van de Sint. Overal kranten en karton, was en afwas. Ik moet deze week hard aan de slag zodat ik weer opgeruimd kan beginnen aan mijn Kerstborrel-voorbereidingen. (waarom doet een mens dit allemaal?)

Mijn kunstzinnige schoonzus had voor haar zoon mobielhoesjes voor elke dag vd week geknutseld, variërend van type zipper-boterhamzakje, gevlochten gerecyceld chipszakje, jeans kontzakje tot smokkelboekje (verstopplek in oud boek zodat het in de les lijkt of je leest). Mèt geweldige gedichten.
Mijn neef(je) had een vunzige suprise gemaakt met een oude banaan en condoom, vergezeld van een delirium-stijl gedicht.


ik ben Klara Koe (rechtsonder) want zij bakt vaak taarten
Volgens mijn nichtje waren we een soort familie Duck en zij had een puzzel gemaakt van een alternatief familieportret. Alle stukken waren in huis verstopt en de gedichten gaven de clou's. De eerste aanwijzing ontving Antal in een echte Duck brievenbus (mèt blauwe envelop).

Mijn zwager had voor mijn man een uitvergrote kareokeset gemaakt waarmee hij zijn gedicht moest voordragen.
Mijn man had op zijn beurt voor hèm een wielren EHBOkoffer gemaakt. (Hij was afgelopen jaar uit de bocht gevlogen, gebroken sleutelbeen). Inclusief infuus (bestaand uit oa. een poffertjesspuit) of was het gewoon EPO?
Mijn oudste had voor zijn oma een kippenhok gemaakt met verrassingsei en speurtocht aanwijzingen.

Alles eetbaar

Mèt wachtende echtgenoot!
Mijn oudste dochter had zich culinair uitgeleefd, zij had voor haar shopaholic-nichtje een winkelcentrum van snoep gemaakt. Dit heeft haar uren gekost en mij veel snoep!
Voor de Kerst gaat ze 'm veranderen in een winterwonderland!
(voor de Christmas-shopping)




Ik had mijn jongste geassisteerd bij het maken van een puzzel. Deze verwees naar een brief waarop met onzichtbare inkt stond waar het kado lag. De inkt was citroensap en de tekst werd zichtbaar na verhitting (bijv strijkijzer).
Het kado was verstopt in een lief paard, meri genaamd, variatie op amerigo.



Mijn schoonouders hadden een soort Sint-verkleedpop gemaakt waarbij de mantel vele kado's verhulde.


Sacha had mij getrokken en ik had niet eens iets vermoed! Zij heeft mijn grootste wens in vervulling laten gaan door mij een keukenmachine kado te doen. Een mooie rode nog wel. 'k moet nog wel even uitzoeken hij 'ie werkt!




Zelf had ik voor mijn schoonvader een piano geknutseld. Mèt werkende toetsen (knijpers met verschillende spijkers tikten tegen een metalen strip).
Omdat mijn schoonmoeder elke dag minstens 1x ♫ When I'm 64... ♫ van de Beatles eist, staat deze bladmuziek op de piano!


met lijflied
Ik had mij ook nog ernstig uitgeleefd op 2 andere 'pinterest-geïnspireerde' zelfmaakkado's. Bij onze kringloopwinkel hadden ik leuk basismateriaal gekocht. Daar zit mijn schoonvader natuurlijk zeker niet op te wachten, maar ik had helemaal voor ogen hoe het eindresultaat zou worden. Na echter een paar dagen mislukte pogingen meerdere gaatjes in een dikke aardewerkenschaal te boren het ik deze ideeën maar uit het raam gegooid. Moest ik vrijdagmiddag alsnog opnieuw shoppen!

Voor de Sint met haar vriendinnen had Ilja een adventskalender gemaakt in de vorm van een stapel kerstkadootjes voor onder de boom. In elk 'kadootje' zat een kadootje!

Antal had voor een klasgenootje die van tafelen hield ( met een groep kinderen rond de tafeltennistafel van school rennen, tafeltennisend met een voetbal) een mini-versie gemaakt. Met het fietswiel die ik mijn klant had afgetroggeld.
Het ronddraaiend ding was een groot succes!

 
Het wiel maakt op het filmpje nog een ratelend geluid, maar dat hebben we natuurlijk vakkundig hersteld. Het net is een sinaasappelnetje!
Antal had voor de poppetjes gezichten uit tijdschriften geknipt, zo was zelfs Prins Willem-Alexander van de partij. Ik weet niet wie gewonnen heeft!

Nu uitrusten tot volgend jaar!

2 opmerkingen:

  1. Wow, wat een werk hebben jullie ervan gemaakt. Maar dit klinkt wel heel erg gezellig.Die puinhoop ben je volgend jaar vast weer vergeten en dan stink je er gewoon opnieuw in :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het was weer héél gezellig. Toch lijkt mij een Sint in de zomer ook erg fijn, geen verjaardagen en Kerstgedoe etc. Gr, Gerry

      Verwijderen