donderdag 6 september 2012

Back to normal.


 
De schoolvakantie is weer afgelopen! Afgelopen maandag moesten al mijn kids weer naar school. De oudsten begonnen met niet echt heel serieuze activiteiten als fietstocht en duinenschoonmaakactie, maar de jongste moest direct volledig aan de bak. Hij had zo weinig zin, school is stom. Dat zegt hij al jaren, hij is gewoon een beetje lui en eigenwijs. Voor hem is school vooral een ontmoetingsplaats met zijn vriendjes.
Gelukkig gaat het wel heel goed op school, heeft hij een leuke juf en prima vriendjes. Volgend jaar mag óók hij naar de middelbare en zal hij waarschijnlijk met weemoed terugkijken op zijn basisschool-luizenleven.
Sacha zal het kunnen beamen want zij is net in de brugklas begonnen, klaar voor het èchte leven. De lagere school zeker ontgroeid is het toch spannend met al die nieuwe ervaringen. Het is wel leuk om te zien hoe ze onderling praten over leuke/rare leraren, werkt echt verbroederend/verzusterend. Veel tips/tricks worden uitgewisseld.

Ik ben blij dat we weer een beetje in een normaal ritme komen. Al die bank-hangende pubers ontnemen mij veel energie. Ook schiet het huishouden er een beetje bij in want ik ga toch ook niet pal voor hun neus staan sloven,  denken ze echt dat ik iemand vd huishoudelijke dienst ben: "kamer 3 kan ook schoongemaakt worden".
Vandaag is eindelijk weer een beetje normale dag, het is heerlijk nazomerweer en omdat ik ook niet hoef te werken voelt het echt een beetje als vakantie! Onder het genot van een (frans) vakantiemuziekje heb ik al redelijk veel gepoetst en opgeruimd. Een grote stoel vol (vakantie)was staat klaar voor de strijk, maar eerst dit blog afmaken.
Als in de vakantie de schermpjes toch echt allemaal uit moesten sloeg de verveling al snel toe. Er viel 'echt niets' te doen, ik was ouderwets, 'in het stenen tijdperk (mijn jeugd) was alles anders' en stoeprandje doen was ook geen zinnige suggestie!
Gelukkig was de bibliotheek meestal open (ze lezen graag) en viel er ook altijd wel iets te bakken.


mijn 'stiekem' aangeschafte zoveelste bakboek,
beide gebakjes op de voorkant
 Op een duffe middag zochten Antal en Sacha dus allebei een recept uit en toverden (met een pietsje hulp) deze heerlijke gebakjes te voorschijn.
't was even werk, maar ze waren heel goed gelukt. En nu weten we tenminste ook dat we zelf custard kunnen maken. Voor herhaling vatbaar.


Ik ben een beetje lui, het zonnetje roept (niet de strijkwas) en je weet nooit wanneer er weer een puber komt binnen zeilen( heerlijk al die wisselende roosters) dus heb ik de recepten integraal gekopieerd.
Ik ga nog even van mijn 'vakantie' genieten. (dit weekend wordt zelfs echt strandweer voorspeld, ik weet dus al wel waar ik zal zijn.........)



Antal





Sacha

Geen opmerkingen:

Een reactie posten