zaterdag 23 juni 2012

creatief met deeg

Kids in de keuken, een leuk idee.
Soms pakt het iets minder uit, laatst ging er 1 afwassen (waarschijnlijk om sporen van wentelteefjes bakken uit te wissen) en gooide toen mijn vlierbessensiroop ook maar weg omdat het leek op kookvocht van de knakworst van eerder op de dag. Was ik niet zo blij mee.
Vaak pakt het ook positief uit, zo kunnen mijn dochters o.a al heerlijke guacamole, pastasalade, fruitsalade, omeletten, taarten en cakes maken (en dus wentelteefjes).
De heren houden het meer bij opeten en assisteren, maar knoeien met deeg vinden ze allemaal leuk.
Met een restantje deeg vd bloemenkoekjes ging Antal met een vriendje aan de slag. Ik verwachtte sterretjes en vierkantjes, maar de heren waren echt aan het kleien geweest: ze hadden 2 gezichten gemaakt, compleet met haren.
Volgens het vriendje leek zijn koekje op zijn opa, dubieus type dus.
Heerlijk die fantasie!
Terwijl de mega-koekjes in de oven stonden ging ik 'even' buurten bij de buuf. Bij terugkomst bleken de koekjes al verslonden, ze waren ook mega-lekker geweest!
Geen foto vh resultaat dus.


decoratie met mega-hagelslag, rechts opa

Mijn man gaat trouwens maandag naar Linz in Oostenrijk, kan ik daarna testen of de originele Linzertorte echt zo lekker is als ik denk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten