dinsdag 30 november 2010

De Sint is niet de enige die bijna jarig is!


Zoals ik al eerder schreef zijn 3 van mijn kinderen in het najaar jarig.
Mijn oudste op 7 december, tegelijk met zijn oma (mijn moeder) en de laatste jaren: prinses Amalia!
Niet zo'n heel handige datum, net Sinterklaas gehad en dan alweer kadootjes.
Omdat ik de verjaardag toch meer aandacht wilde geven hield ik de sinterklaaskadootjes altijd bescheiden. Soms te bescheiden, ik ben wel eens op 5 December 's middags nog snel het winkelcentrum ingerend omdat ik voor 4 kids misschien 60.00 euro had uitgegeven. Van de weeromstuit geef je dan nog eens net zoveel uit.
Ook het tracteren op school moest goed worden uitgekiend: soms was er bijna geen gelegenheid ivm de Sinterklaas-activiteiten. Vaak probeerde ik een tractatie te bedenken met een vette knipoog naar de Goedheiligman. Omdat ik niet meer werkte en daardoor best veel tijd had, verloor ik mij soms in de details. Het is waarschijnlijk een beetje te laat voor dit jaar maar misschien iemand nog iets aan deze tractatieideeen.

Bovenstaande tractatie had een smartiedoosje als basis. Ingepakt in wit papier met een gevouwen mijter en watten als baard en haar. Het was best veel werk en omdat ik wist dat de kinderen het zo kapot zouden scheuren heb ik er voor mijzelf maar snel een foto van gemaakt. Daar had ik nu weer mazzel mee.

Ook hebben we een keer alle tractaties in oude kruidwarenverpakkingen gedaan en deze ingepakt in sinterklaaspapier. Met een grote zak kon Zwarte Piet toen tracteren. Succes verzekerd.

Een minder groot succes was de uitnodiging van kadopapier. We hadden een vierkant zo gevouwen dat het aan de ene kant een kadootje leek en aan de andere kant 4 flapjes had waar de uitnodigingsinformatie onder zat. Gelukkig checkte ik nog even met de moeders anders hadden een aantal zeker het feestje gemist. Zij dachten dat het gewoon een leuke knutsel was en hadden het op school gelaten. Als ik binnenkort tijd heb zal ik proberen of ik nog weer een voorbeeld kan fabriceren.

Ondertussen is hij zo groot (bijna 14) dat we geen tractatie meer hoeven te verzinnen, een zak snickers is prima. Een beetje jammer want ik vond het toch altijd wel een uitdaging. Aan de andere kant heb ik nu meer tijd om te helpen met de schoolsurprises, mijn eigen thuissurprise te maken en het kopen van de verjaardagskadootjes. Nog veel te doen.

1 opmerking:

  1. Hallo Gerry,

    Bedankt voor je reactie op mijn blog. Heb jouw blog even bekeken en ziet er leuk uit! We zijn bijna gelijktijdig begonnen met bloggen volgens mij. Leuk om te doen he!

    Wat betreft gistextract: ik dacht altijd dat dit een andere benaming voor e621 was die fabrikanten gebruiken.... Zal eens eff onderzoeken hoe het precies zit, maar in ieder geval bedankt voor de tip!
    Groetjes,
    Pluis

    BeantwoordenVerwijderen