vrijdag 15 oktober 2010

Allereerste keer !!!!!

Eindelijk heb ik het aangedurfd....., vandaag mijn eerste blog! Het aanmaken ging heel gemakkelijk, nu de invulling nog!
De naam van mijn blog geeft precies mijn doelstelling weer: gewoon eten (geen haute cuisine), gewoon lekker, dus gewoon lekker-lekker gewoon.
In het dagelijks leven, gezin met 4 kinderen en werk bij de Natuurwinkel heb ik veel ervaringen met eten. Bijzondere vragen of dieeten/allergiën, producten waar ik zelf nog nooit mee gekookt heb, je maakt het allemaal mee.
Thuis moet iedereen alles eten wat de pot schaft. Maar nu ze ouder worden zijn ze steeds zwart-witter in hun voorkeuren. Ik heb echter geen restaurant. Als iemand iets echt niet lust  moet hij/zij gewoon mee-eten (kleine portie) en dan wil ik wel later in de week zijn/haar lievelingseten koken. Zo proberen we iedereen tevreden te houden.
Van huis uit heb ik natuurlijk ook een bepaalde smaak meegekregen (Groningen). Wij eten dus ook vaak gewoon aardappels-groente-vlees, zoals bij moeders thuis. Voor mijn man is dat na 20 jaar soms nog steeds wennen.

Ik ben een fervent volger van foodblog's, nederlandse en buitenlands! Ik zal proberen af en toe een leuke blog langs te laten komen. Ik kan uren surfen en daar ideëen bij opdoen. Wanneer eten we dat dan, zegt mijn man altijd.
Bijna nooit dus, ik kook al terwijl ik lees. Scheelt een hoop afwas en protesten. Maar ooit.....! Eerst alle knipsel die ik sinds mijn 15e uitgescheurd heb netjes inplakken.
Op het moment zit ik in een bakperiode: taarten, koekjes en desserts.
Heerlijk .
(om te lezen)

1 opmerking:

  1. Veel succes met je weblog :-). Ik heb een link naar je gemaakt vanaf mijn weblog.

    BeantwoordenVerwijderen