vrijdag 1 maart 2019

Comfortzone foodblogswap


Tijd voor de foodblogswap februari.
Al speurend op het blog van Betty's Kitchen stuitte ik op een ovenschotel met gnocchi, je weet wel die soort aardappeldeeg balletjes. Had ik onlangs prefab gekocht om weer eens uit te proberen voor een avondje easy.
Nu gebruikt in een ovenschotel met een goedgevulde groentetomatensaus, klonk goed.
Sinds kort zijn onze winkelopeningstijden verruimd en ben ik op maandag later thuis. Een ovenschotel kan ik 's ochtends maken en dan kan het thuisfront gewoon eten wanneer ze zin hebben. Easy does it!

Toen ik mijn plan deelde opperde Ilja echter dat ik toch echt wel zelf de gnocchi moest maken, slik, had ze eigenlijk wel gelijk in.
Op het blog zag ik ook een recept voor pompoengnocchi, 1+1=…
Van een schattig kleine flespompoen maakte ik pompoenpuree (uitgelekt en wel) en ging voortvarend aan de slag, hm, gnocchideeg en ik zijn geen best friends.
Het deeg bleef veel te nat en meer bloem vervlakte de smaak en kleur. Ondanks toevoeging van parmenzaanse kaas werd het een smakeloos klef fiasco.
Misschien had ik de verkeerde aardappelen of was een flespompoen niet zo'n goed idee. Terug naar plan A, de ovenschotel met prefab.

beetje type vlinderpop
Volgens het recept moest je de gnocchi voorkoken, ik twijfelde, zou het niet overgaar worden in de saus. Het zekere voor het zekere heb ik mij toch maar gewoon aan het recept gehouden. Heel uitzonderlijk. Nou ja, wel met kippendijen ipv dijfilet. (even niet opgelet tijdens het boodschappen doen)
Voor mij was het eindresultaat prima, zachte mollige balletjes (beetje als overgare klomp macaroni) in een robuuste tomatensaus. Echt comfortfood.
De rest van het gezin bleef de hele avond speuren naar 'echt' eten, uit hun comfortzone.

Ovenschotel met gnocchi en kip

500 gram pak gnocchi
400 gram kippendijfilets, gesneden
3 teentjes knoflook, gesnipperd,
1/2 courgette. stuk prei, doosje champignons, hand snijbonen, 1 rode paprika (of zak pastagroenten)
1 blik tomatenblokjes
1 klein blikje tomatenpuree
200 gram mozzarella, in plakjes,
grote snuf gedroogde oregano
1/2 bouillonblokje kip/groente
peper
olijfolie


Verwarm de oven tot 200C.
Bak de kipstukjes bruin in de olijfolie. Voeg de gesneden groentes toe, behalve de courgette, lekker roerbakken.


Nu mogen de tomatenblokjes en tomatenpuree erbij, net als de kruiden en het bouillonblokje. Laat lekker pruttelen tot een stevige saus, laat de courgette op het laatst nog even meesudderen.


Kook ondertussen de gnocchi gaar volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking.
Verdeel de gnocchi over een grote braadslee en bedek met de saus.


Snij de mozzarella in dunne plakjes en beleg hiermee de ovenschotel.
Dek de schaal af met aluminiumfolie en zet 25 minuten in de hete oven., verwijder de laatste 5 minuten de folie.
Lekker met een groene salade en evt wat stokbrood.
Eet smakelijk! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten