vrijdag 30 juni 2017

SLA 2.0

 
Omdat het studiejaar er bijna op zit hebben wij afgelopen weekend een rondje Utrecht gedaan om bij mijn 2 oudsten wat spullen voor de zomervakantie terug te verhuizen.
Zeker Ilja, die haar kamer in de vakantie tijdelijk verhuurd, had een aardige lading.
Het nuttige combinerend met het aangename zagen we gelegenheid even het centrum in te gaan en nog leuker om ook eens een keertje bij SLA te gaan eten!
Een tijdje terug schreef ik over hun lekkere vegan chocotaart, maar ik was er zelf nog nooit geweest.
Recent is aan de Nachtegaalstraat in de mooie wijk 'witte vrouwen' de 2e vestiging in Utrecht geopend.
Een mooi karakteristiek pandje bestaand uit meerdere vertrekken, voorheen een wijnhandel.
We waren de enige klanten, lag waarschijnlijk ook aan het beetje vreemde tijdstip (zondag 15.30). Doordeweeks schijnt er prima aanloop te zijn.

                                                                                                                

De inrichting en sfeer is conform de huisstijl luchtig, groen, beetje vintage en semi-industrieel.
Ik was helemaal in love met de vloer in de serre/eetkamer, groen geglazuurde bakstenen. Wil ik ook!
We kozen alle 3 een salade, ik met moeite de vegan sushi (twijfelde tussen deze en de groene kruiden falafel)


Natuurlijk had ik achteraf spijt, de salade was prima lekker, maar iets te koud, de avocado te hard en alles een beetje eentonig in smaak. Geen enkele smaak stak er echt boven uit. (ondanks de zeewier, rode rijst en de gemberdressing)
Waarschijnlijk ben ik een beetje bejaard, maar ik vond de sla ook best lastig eten uit het overvolle bord. Staat zeker prachtig, maar je kunt de laagjes niet echt husselen.
Omdat de portie echt groot was (en ons gekke eetmoment) hielden Ilja en ik zeker 3/4e van onze portie over. Laat staan dat er nog een gaatje was voor een stukje van de taart! Jammer.

Dus insider-tip: deel een portie!  Was ook leuk geweest als je kon kiezen voor normaal en mini, ook ivm de prijzen.
Wij namen de restanten mee in een doggybag, 2x plezier!
Teruglopend naar de auto struikelden we over het Lepeltje Lepeltje-foodfestival, maar ja die volle buik....



 De volgende dag gaf ik de inhoud van de doggybag een make over. Ik roerbakte een paar roosjes bloemkool met wat kerrie en komijnpoeder (mijn nieuw lievelingseten), voegde wat bruine linzen toe en bracht het samen met een dressing van tahin, citroen, water en specerijen.                              
Nog steeds vegan, maar nu met een Marokkaanse touche. 
Anders, iets minder kleurig, maar zeker lekker.(der)  
SLA 2.0 !!!!!!
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten