zaterdag 24 juni 2017

Bikiniweer/weer die bikini....


Hoewel ik moet bekennen dat ik dit jaar nog geen enkele keer echt voor het zonnen op ons strand ben geweest, komt een bikinimoment natuurlijk wel dichtbij.
Zij het hier, zij het daar. (zomervakantie in Spanje)
Mijn bikini van jaren her is ernstig aan vervanging toe, al jaren.
Drama, een leuke bikini kopen vind ik zo'n drama. Lelijke kleuren, stomme pasvorm etc, ideaal doorschuif-moment.
Nu is er geen ontsnappen meer.
Ook niet aan de vraag 'bikini of age-appropriate/flaterend badpak' ...
Ik ga nog steeds voor de bikini, maar dat betekent wel wat extra aandacht voor minder calorieën (=minder kiloooooos, hopelijk)
Seizoens gericht eten betekent immers dat het seizoen bepaalt wat je eet, zomereten is dus bikinivriendelijk eten...
Heb mij maar weer eens gericht op minder koolhydraten en matigen met alcohol. Klinkt wel alsof ik in rehab ga.
Nou is koolhydraatarm echt geen straf als je zo eens Google't, lekkere roerbakgerechten met veel groente en soms vlees/vis. 't Grootste probleem is eigenlijk dat tafelgenoten er dan wel pasta/rijst/aardappelen bij eten...
What you see is what you don't get!!






Ontbijt is een veilig momentje, op mijn tijd is iedereen allang vertrokken naar school of werk.
Brood is prima te omzeilen met lekkere yoghurt, sappig seizoensfruit en misschien een nootje of extra vezels.
Ik hou van stevige, milde yoghurt. Type Danone nature (verplichte vakantiekost)
Op mijn werk verkopen wij Drentse Aa yogarde van kaasmakerij 'KARWIJ'.
Yoghurt gemaakt in Rolde of all places. Het dorp waar veel van mijn middelbareschool-genootjes woonden.
Natuurlijk vind ik deze yoghurt geweldig! Gevalletje positieve geografische discriminatie.
We zijn eens langs het adres op de pot gegaan, bleek dat al 4 jaar niet meer het bezoekadres te zijn. Bijzonder, consumentenbedrog? Later ontdekte ik dat het hele assortiment (roomboter, kwark, karnemelk etc.) verkocht werd in de lokale supermarkt en op de Asser markt (waar we net daarvoor geweest waren)
Bummer.

 

De yoghurt wordt extra lekker met fruit 'uut eigen tunne'



Zo van de plant in je mond, beter kan niet.


 Nu nog een tijdje volhouden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten