vrijdag 22 mei 2015

Er is nog plek op de camping!

 


Ik zal proberen niet alleen maar over de verbouwing te bloggen, is natuurlijk niet voor iedereen interessant.
Maar, waar het hart vol van is......

onverstoorbaar (pré opruimactie hoor)
Alles gaat geloof ik voorspoedig, met de verbouwing en met ons.
We hebben gemakkelijk onze draai en ritme gevonden, ware kampeerders.
De woonkamer was natuurlijk een puinhoop met alle keukenspullen (altijd weer een wonder hoeveel er uit zo'n klein keukentje komt), maar ook dat vonden we eigenlijk geen drama.
Nadat ik op mijn vrije dag eindelijk tijd had om het een serieus te ordenen zei 1 v de kids dat het er al bijna weer normaal uit zag (was nog steeds megabende).
Bedankt, kun je nagaan hoe zo'n troep het altijd bij ons is (auw)


Vandaag zijn er megamollen in de tuin aan de gang geweest, de loopgraven voor de fundering zijn gegraven, het vrijgekomen zand ligt verderop in de tuin (willen we nog gebruiken). We hebben dus nu ook speelzand op onze camping.
De gang en toilet zijn begaanbaar, mits je oplet waar je je voeten neer zet!
En, niet iedereen heeft een catwalk in huis, toch?




 
Met het koken gaat het eigenlijk ook prima. Op de een of andere manier had ik in mijn hoofd dat ik alleen mijn campingpannetjes kon gebruiken (erg klein), maar mijn gewone pannen doen het ook prima. Wat een opluchting, nu kan ik (bijna) gewoon koken. Camping-kost. 
 
Deels binnen, deels buiten, in het zonnetje.
Maandag gingen we goed van start met afgehaalde patat, maar verder heb ik zelf gekookt: rijst met makreel in tomatensaus, tortellini in ham-prei-roomsaus en gisteren zelfs hutspot met slavink (ik had echt zin in aardappelen). Ging allemaal prima, afwassen met de hand is eigenlijk het grootste minpuntje.
Nog even corveeschema maken.
Zó houden we het wel 6 (?) weken vol!
 
 
makreel-tomatenrijst
 
1 ui, snippers
2 teentjes knoflook, fijngesneden/geperst
1 wortel, blokjes
1 stengel bleekselderij, blokjes
1 blik tomatenblokjes
goede scheut sherry
1/2 blokje visbouillon
1 à 2 kopjes water
restant gekookte rijst (4 kopjes?)
1 gerookte makreel, ontgraat, in stukjes
handvol gesneden peterselie
2 tl dille
zout, peper
gerookte paprikapoeder
olie
 
Fruit de ui en knoflook met de blokjes bleekselderij en wortel in de olie.
Laat een beetje zacht worden (10 min), voeg de tomatenblokjes, sherry, bouillon en water toe en laat sudderen tot een sausje (5 min).
Meng de rijst en vis erdoor en kruid met de peterselie, dille, paprikapoeder, zout en peper. Warm alles door op een klein vuurtje, af en toe omscheppen (10 min).
Naar behoefte meer water toevoegen.
Op smaak maken met extra kruiden/peper/zout. (of sherry!)
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten