donderdag 6 maart 2014

Nieuw begin....


Mijn kids zijn natuurlijk al helemaal groot, te groot voor babykleertjes.
Jammer, nu hoef ik niet meer over de babyafdeling te struinen.
(en nee, ik wil nog geen oma worden!)
Ik ben eigenlijk niet zo'n babymens, maar ben wel dol op alles wat er omheen hangt: babykamers (vooral behang), kleertjes en zeker geboortekaartjes.
De kaartjes voor onze kids heb ik dan ook allemaal zelf bedacht.
Onze kennissenkring is ook ruim uit de baby's, we krijgen dus eigenlijk nooit meer geboortekaartjes.
Gelukkig heb ik mijn collega Tijl, hij is net vader geworden van zoontje Marin.
Op kantoor hangt een mooi kaartje.
Ik misgebruik hem ook dankbaar voor een leuke actie van De Ruijter, bekend van het typisch Hollands zoete broodbeleg als chocoladevlokken, hagelslag, gekleurde/vruchtenhagel, maar ook zeker van de geboortemuisjes!
Al heel lang een kraamtraditie, beschuit met muisjes: roze/wit voor een meisje, blauw/wit voor een jongetje.
Het zijn anijszaadjes (met staartje) in een gekleurde suikercoating.
Anijs schijnt de zog (borstvoeding) te stimuleren.
Dat hebben we gelukkig niet meer nodig, maar we zijn nog steeds muisjes-liefhebber.


De Ruijter heeft een facebook-actie op poten gezet waarbij je een gepersonaliseerd verpakkingshoesje kunt bestellen, dus met de naam vd nieuwgeborene!
Leuk als kraamkadootje.
Als je over een facebook-account beschikt kun je op deze link de naam en geboortedatum invullen. (zonder facebook hier ). Je liked autmatisch de facebookpagina.
Kosten 2,75 voor alleen de hoes òf 7.75 voor hoes en pakje (kun je dus goedkoper zelf aanschaffen, winkelwaarde pakje 1.54)
Je kunt natuurlijk ook het adres vd nieuwbakken ouders opgeven.
Na 2 dagen had ik het al in huis, in een mooie blauwe plastic envelop.


Bij het openvouwen vh platte hoesje ontstaat wel snel een valse vouw (net naast de gezichtsbepalende hoek) en zelfs een klein scheurtje.
Jammer, het hoesje is ook het krapst juist aan de kant waar het strooituitje zit.
Ontwerpfoutje.
Toch, een hele leuke actie!
Ik weet alleen niet of mijn zeerbewuste, gezondetende, alternatieverige collega wel gecharmeerd zal zijn van dit zoete cadeau.
Maakt mij eigenlijk ook niet zoveel uit, ik heb er al veel plezier aan beleefd.



Een leuke variant als echt geboortekaartje:
(let op de ingrediëntenlijst en consumentenservice-info)

Verkrijgbaar via supergeboortekaartjes.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten