zondag 2 januari 2011

Back to basics!



Gelukkig Nieuwjaar allemaal!!!

Ons jaar eindigde en begon niet zo goed. In een week tijd was ons hele kwartet ziek! Allemaal spugen, spugen, spugen.
De dames konden zelfs mee doen aan het WK synchroon-spugen.
Vooral voor onze oudste was het sneu: hij is zo dol op oliebollen maar omdat hij precies op Oud/Nieuw ziek was, heeft hij geen enkele oliebol van dichtbij gezien.
Wij zijn zelf tot nu toe de dans ontsprongen maar hebben al wel een tijd een soort baksteengevoel op de maag. Onze koelkast puilt uit met lekkers maar we hebben nergens zin in. Zeker niet aan al die feestelijke liflafferijen, misschien is het weer tijd voor een eerlijke maaltijd van aardappels/groente/vlees (excuses aan de vega's). Back to basics!
Vanavond dus hutspot, voor mij een husseltje van groente en rijst zonder ui/knoflook/kruiden ivm de eerder genoemde baksteen.

Ik denk dat iedereen wel weet hoe je hutspot klaar moet maken. Ik geef dus niet echt een recept, gewoon een goede aardappel, gesnipperde ui en lekker veel wortel samen koken. (sommigen vinden gebakken ui lekkerder)
Stampen met melk, boter, nootmuskaat, zout, maggi en veel peper.
Het enige bijzondere is eigenlijk dat ik hier graag pindasaus bij eet.
Niet zomaar eentje natuurlijk maar de enige echte. (zie ik maak geen reclame- nov 2010)
De zoete smaak v wortel past heel goed bij de pikante satesmaak. Ook shoarmavlees is een leuke twist, met een beetje water erdoor heb je direct een lekkere jus.
Eet smakelijk dus, ik sla nog even een keertje over!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten