vrijdag 24 december 2010

Fijne Kerst allemaal.

The day after.....

Kerst 2010 Antal (9)

Gisteren hadden wij onze kerstborrel. Voor mij het culinaire hoogtepunt van het jaar. Dit jaar was het iets meer stressen dan andere jaren. Op woensdagmiddag (1 dgn vt voren) moest ik nog met alles beginnen. Sommige recepten nog opsnorren, alle boodschappen doen, huis opruimen en nog alles koken! Ik kwam natuurlijk dus echt tijd te kort. Bijna al het koken heb ik uiteindelijk pas op de dag zelf gedaan. Eigenlijk de hele dag door met korte pauzes. Ik had een 'to do'-lijst gemaakt zodat ik af en toe iets kon afstrepen. Er stond zelfs op dat ik moest eten. (anders schiet dat er echt bij in). Ik ben dan echt zo'n doordenderende trein en vergeet af en toe te stoppen, eerst nog even dit en dan nog even dat eerst. Als je dan niet eet, begin je het feest met hoofdpijn en komt het eerste wijntje wel erg hard aan.
Uiteindelijk waren we een kwartiertje voor de aanvangst tijd redelijk klaar.
Ik kon zelfs nog even in en uit bad (recordtijd). Ook zoiets wat ik tot het laatst uitstel omdat je anders nog steeds naar eten ruikt.

Ik ben helemaal vergeten foto's te maken en het licht zal 's avonds ook niet echt ideaal zijn geweest. Wordt vervolgd dus.
Alle geplande hapjes waren goed gelukt. Alleen de gevulde cherrytomaatjes heb ik door tijdgebrek laten vallen.
Iedereen was erg te spreken over de gebakken champignons met notenvulling. En de makreelcreme met rauwkost is altijd een topper. De rotiflapjes zijn altijd een risico, ook deze keer waren een aantal iets te hard gegaan in de oven. Altijd zo onhandig met bladerdeeg.
Er was ruim voldoende en er is lekker gegeten en gedronken. Het werd weer een latertje. Nu opruimen en op naar de opa's en oma's (Drente) voor de echte Kerst. Gezellig relaxen.

We doen nooit aan kerstkaartjes.We maken eigenlijk altijd een foto van de kinderen als Nieuwjaarskaartje. Ik heb al wel weer een ideetje, nu nog de uitvoering. Het laatste stressmoment van dit jaar. Redden we het voor 6. januari? (Laatste geaccepteerde datum voor versturen).
Dit jaar hebben de jongste 2 kaartjes op school gemaakt voor een Kerstactie.
De opbrengst gaat naar een goed doel en hopelijk een nieuw klimtoestel voor het school plein.
Ze zijn zo leuk geworden. De een heel erg gedetailleerd met een goed gevulde kersttafel (gebraden kippetjes) en de Kerstman in de lucht,
de ander een Van Gogh-achtige sfeerimpressie van gezellige verlichte huizen in de donkere decembertijd. Dit zijn dus de kerstkaartjes voor een ieder die dit leest: Merry Christmas!


Kerst 2010 Sacha (11)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten