zaterdag 6 november 2010

Volkomen mislukt!!!

3 van mijn kinderen zijn jarig in het najaar. Meestal vond ik dat jammer maar vorig jaar kwam het juist goed uit! Begin november, pompoenen in overvloed. Dus nodigden we diverse dames uit met een puntige lepel en scherp mesje voor een pompoenfeestje. Het was prachtig najaarsweer. We konden lekker buiten werken wat erg fijn was ivm met de pompoenprut. Hoewel de dames het best nog wel moeilijk vonden waren we allemaal enthousiast over het eindresultaat. 'S avonds konden we lekker een patatje eten met sfeervolle verlichting. Het was een groot succes en toch zo simpel. Het zal moeilijk worden om het dit jaar te evenaren.


Bovenstaande tekst zou mijn kapstok zijn voor een lekker pompoenrecept. Ik heb namelijk een leuk kook-boek , 'het
gouden pompoenen-boek', waar alleen maar pompoenrecepten in staan.
 Al enige tijd keek de chocoladepompoentaart mij aan en speciaal voor dit blog ging ik 'm bakken. Maar....., volkomen mislukt!
Het is geen echte chocoladetaart maar meer een smaakaccent. Misschien door het gebruik van extra bittere chocolade (76%) had de taart een bittere bijsmaak. Het mondgevoel was veel te vet en de taart was niet genoeg gerezen. Doodzonde. Ik gooi niet graag iets weg maar ik denk toch dat ik de bestemming voor dit (mis)baksel al weet.........
Bovendien moet ik nu opzoek naar een nieuw onderwerp voor m'n blog. Werk aan de winkel dus.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten