donderdag 25 november 2010

Verder gaat het goed...

Ondanks het debacle met mijn dierbare theepot (zie naschrift 24/11), het hartezeer en de huilbuien (overdrijven is een vak), gaat het verder goed.
Ik geniet enorm van het verfijnen en vullen van mijn blog.
Ik denk alleen nog maar in verhaaltjes en moet die dan kwijt. Nog geen writersblock ervaren.
Het is heel leuk om reacties te krijgen en te merken dat al je hersensspinsels ook echt door iemand gelezen worden!
Ik kan via de statistieken zien hoe vaak en wanneer mijn blog bezocht wordt. Zelfs de nationaliteit. Het is niet te geloven maar voor alsnog heb ik bezoekers gehad uit NL (logisch), Duitsland, Belgie, Engeland, Portugal, Zwitserland, Zweden, Verenigde Staten, Singapore en Rusland! Geweldig!
Ik neem aan dat het NL's in den vreemde zijn die graag foodblogs volgen.
Ik heb mij namelijk bij 2 lijsten met allemaal Foodblogs aangesloten: Etenbloggers, ongv. nr 70 en Foodrank, ongv nr 80. Op beide lijsten worden alle nieuwste bijdrages van alle deelnemers een tijdje gedisplayed. Of je nu nr.1 of nr.100 staat. Ook worden daar automatische tweets over getwitterd. Vandaar dus al die nieuwe, onbekende lezers, denk ik. I'm loving it! (Mijn huis wordt alleen steeds viezer).


Zelf zap ik ook graag rond tussen al die onbekende blogs en via die blogs kom ik weer in heel andere blogs. Het is eigenlijk genant om te zien hoeveel mensen zich hier mee bezig houden. Vandaag kwam ik viavia weer een hele leuke tegen: TWD, Tuesday with Dorie.. Op dit Amerikaanse blog bakken aangesloten bloggers omstebeurten een recept uit het bakboek van Dorie Greenspan, Baking: From My Home to Yours.
Vervolgens doen zij, every Tuesday,  op dit blog uitvoerig verslag van hun ervaringen met het desbetreffende recept.
Via de lijst van aangesloten bakkersbloggers kun je natuurlijk ook hun blog checken en je bent weer vele uren zoet.




Deze zelfde Dorie Greenspan heeft recent een nieuw geweldig boek uitgebracht: Around my french table, met allemaal lekkere franse familiestijlrecepten. Via Amazon.com is deze al als Nr. 1 Cookbook uitgeroepen!
Op haar site kom ik nu ook weer een kookkring tegen,  French fridays with Dorie. Hoe kom ik nu ooit aan poetsen toe? En ik moet Sint natuurlijk nog even lief aankijken.

3 opmerkingen:

  1. He Gery,

    Eindelijk tijd voor je blog, nadat ik afgelopen dagen waanzinnig druk ben geweest met Baarn. Winkel is vandaag openb gegaan en ik vertrek zo naar de receptie.
    Wat ziet je blog er prachtig uit en wat maak je er veel werk van!
    Tzt ga ik het eens goed bestuderen.
    Nog bedankt voor je heerlijke cake, de ingredienten moet je nog eens laten weten.

    Groeten in Castricum

    Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Kees, wat leuk dat je het gelezen hebt!
    Ben benieuwd naar de winkel in Baarn. Ik kom daar alleen niet zo vaak. Heel soms Soest.
    Het recept voor de courgettecake ga ik binnenkort plaatsen. Gr. Gerry

    BeantwoordenVerwijderen